چرا تاکسی هوایی در ایران رونق نگرفت؟

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی، گفت: استفاده از تاکسی‌های هوایی به دلیل قوانین دست‌وپاگیر رونق نگرفته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران‌جوان، حسن خوشخو؛ با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشور و همچنین شرکت فرودگاه‌های کشور اهداف بلندتر و برنامه‌ریزی شده‌ای برای استفاده از هواپیماهای کوچک در دستور کار خود قرار داده‌اند، گفت: متأسفانه […]

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی، گفت: استفاده از تاکسی‌های هوایی به دلیل قوانین دست‌وپاگیر رونق نگرفته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران‌جوان، حسن خوشخو؛ با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشور و همچنین شرکت فرودگاه‌های کشور اهداف بلندتر و برنامه‌ریزی شده‌ای برای استفاده از هواپیماهای کوچک در دستور کار خود قرار داده‌اند، گفت: متأسفانه طبق آمارهای ارائه شده میزان استفاده از هواپیماهای کوچک در ایران ۱۶ برابر کمتر از سایر هواپیماهای پهن پیکر است. وی ادامه داد: متأسفانه نتوانسته‌ایم از ظرفیت ایر تاکسی‌‌ها در ایران استفاده کنیم و این طرح بسیار خوب را در کشور به صورت کامل راه‌اندازی کنیم. مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی توضیح داد: به دلیل آنکه اقبال خیلی زیادی برای این موضوع وجود نداشته است و از سوی دیگر قوانین دست پا گیر و غیرشفافی در این حوزه وجود داشته است، این موضوعات باعث شده اقبال خاصی در این حوزه ایجاد نشود. خوشخو؛ تأکید کرد: امروزه صنعت هوایی به این موضوع رسیده که یک کارگروه ویژه‌ای در صنعت هوانوردی ایجاد شده که وظیفه آن رسیدگی به موضوع هواپیماهای کوچک است و در این زمینه چند سیاست دنبال می‌شود تا از ظرفیت سراسر کشور به جهت گستره جغرافیایی کشور بتوانیم استفاده کنیم. مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه در ایران ۸۴ فرودگاه وجود دارد که بیش از نیمی از این فرودگاه‌ها غیرفعال هستند، افزود: از هزینه و درآمد این کشور برای تأمین زیرساختهای این فرودگاه‌ها استفاده شده است اما متأسفانه ما هیچ بهرهای نبردهایم، این در حالی است که در دنیا باید بتوانیم اتصال بین شهرهای کوچک و کم برخوردار با شهرهای بزرگ‌تر را از طریق حمل‌ونقل عمومی سریع ایجاد کنیم. خوشخو؛ توضیح داد: راه‌اندازی ایر تاکسی می‌تواند نمادی از این موضوع باشد و به همان نسبت می‌توانیم عدالت اجتماعی و آهنگ توسعه را در آن بخش‌های کم برخوردار ایجاد کنیم‌. وی افزود: بسیاری از مؤلفه‌ها در این بخش فراهم شده است و به خوبی می‌تواند فاصله بین مراکز کم برخوردار و سایر شهر‌ها از بین برود و ما می‌توانیم این را به عنوان یک الگو داشته باشیم. خوشخو؛ با بیان اینکه عمدتا هواپیماهای زیر ۱۹ نفر شامل تحریم نمی‌شوند، افزود: با توجه به مزیتی که برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و ما عمدتا تحریم خاصی برای ورود هواپیماهای کوچک و زیر ۲۰ نفر نداریم، این موضوع به توسعه این بخش بسیار می‌تواند کمک کند. وی ادامه داد: آمار دقیقی در این حوزه وجود ندارد اما تعدادی از هواپیما‌ها به عنوان vip در حال استفاده هستند و در کشور در قالب یک برنامه غیرمشخص استفاده می‌شوند. مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی، در پایان اظهار کرد: اگر بتوانیم زیرساخت‌های این موضوع را فراهم کنیم، هواپیماهایی در کشور وجود دارند که می‌توانیم از ظرفیت آن‌‌ها استفاده کنیم.