شهر در امن و امان است!

 حرف‌های خودی و بی‌خودی شهر در امن و امان است!   ببخشید زیاده عرضی نیست فقط خواستم یک توک پا برسم خدمتتون و به حضرات مسؤول سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده، بازرسان و تعزیراتی‌ها، آن از ما برتران ستاد ملی کرونا، حافظان قانون، طرح صیانت نویسان، ستاد تنظیم بازار و… عرض کنم که […]

 حرف‌های خودی و بی‌خودی

شهر در امن و امان است!

  ببخشید زیاده عرضی نیست فقط خواستم یک توک پا برسم خدمتتون و به حضرات مسؤول سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده، بازرسان و تعزیراتی‌ها، آن از ما برتران ستاد ملی کرونا، حافظان قانون، طرح صیانت نویسان، ستاد تنظیم بازار و… عرض کنم که شهر در امن و امان است، آسوده بخوابید!

کرونا داس برداشته و در حال درو کردن مردم بینواست. اعداد فوتی‌های این روزهای کرونا سیاه‌‌ترین آمار را از ابتدا تا الان، نشان می‌دهد، چند روز دیگر به یکصد هزار فوتی کرونایی می‌رسیم و کلانشهر‌های تهران و اصفهان و مشهد مدت‌هاست تخت خالی ندارند و رسیدگی به بیماران با افت کیفیت و کمیت روبه‌رو شده و به همان نسبت هم مرگ‌ومیر‌‌ها در حال افزایش است ولی همچنان ستاد ملی کرونا در بند امروز و فردا کردن و رد تعطیلی کامل است، امیدها این بود که با حضور رئیس‌جمهور جدید، تصمیم آنی گرفته شود که آن هم رفت برای حداقل یک هفته آینده!!

اقلام خوراکی و مصرفی و خودرویی از افزایش عبور کرده و به پرش و جهش قیمتی رسیده‌اند و فقط در یک قلم، روغن موتور با ۴۱ درصد افزایش نشان داد وقتی دلال و تولیدکننده و شایعه‌ساز و بازارگردان و توزیع قطره‌چکانی و گوش شیطان کَر، تعارض منافع، با هم هماهنگ شوند چه رکوردهایی قابل دست یافتن است و فعلاً که کش‌کش است، حق و انصاف و نان حلال، کیلویی چند!

قانون‌گذاران گرامی از برای فرد، در تدارک تغییر قانون برای جمع هستند، طرح‌های ضروری و از نان شب واجب‌تری چون طرح صیانت به اصل ۸۵ می‌سپارند و در دنیایی شیرین و پُر مواهب، یاد شکم گرسنه و جولان ویروس و بازار پرتلاطم، مرا فراموش!

 برخی از مردم هم که صاف زل زده‌اند در چشمان مسؤولان و هرکاری که آن‌‌ها انجام می‌دهند، واو به واو و جزء به جزء را این‌‌ها انجام می‌دهند ستاد کرونا تعطیل نمی‌کند، این‌‌ها ماسک و رعایت فاصله‌گذاری را بی‌خیال می‌شوند، بازار و نظارت و بازرسی یله و رهاست، این‌‌ها هر روز بر قیمت‌ها می‌افزایند و تا آنجا که جا داشته باشد گوش خلق‌ا… را می‌برند، قیمت‌ها و ارز و طلا روبه افزایش می‌گذارند، این‌‌ها انبار و پستو‌‌ها را پروپیمان می‌کنند، حرف از گرانی و افزایش قیمت فلان چیز و بهمان کالا می‌شود، این‌‌ها به پیشواز رفته و علی‌الحساب قیمت‌ها را بالا می‌برند و یا اتیکت‌‌ها را برمی‌دارند که هر قیمتی خواستند فرمایش کنند و…!

کلاً بساطی شده است که بیا و ببین و معلوم هم نیست کی و چطور و چگونه قرار است تغییری حاصل شده و حرکتی انجام شود و این اوضاع رنگ سامان بگیرد؟

                                   هوشنگ‌خان