ناجی بورس کیست؟

ناجی بورس کیست؟ نقدینگی قابل توجهی چند روزی است که در حال تزریق به بازار سهم بوده تا به مدد آن در بورس حرکت‌های جدیدی آغاز شده و سهام شرکت‌ها با این پول‌های تازه نفس خود را برای عبور از سقف‌های قیمتی آماده کنند. به گزارش بورس نیوز، این نقدینگی تازه نفس که راه خود […]

ناجی بورس کیست؟

نقدینگی قابل توجهی چند روزی است که در حال تزریق به بازار سهم بوده تا به مدد آن در بورس حرکت‌های جدیدی آغاز شده و سهام شرکت‌ها با این پول‌های تازه نفس خود را برای عبور از سقف‌های قیمتی آماده کنند.

به گزارش بورس نیوز، این نقدینگی تازه نفس که راه خود را به بورس پیدا کرده، از سوی چند مجموعه حقوقی در حال ورود است که مدیریت آن‌ها آشنایی خوبی از وضعیت بازار و مکانیزم بورس دارند تا با این شناخت و تجربه خود معاملات سهام را از این پس وارد فاز جدیدی کنند.

به‌طوریکه این شرکت‌ها که یکی از آن‌ها تأمین سرمایه آرمان است طی اقدامی در خور تحسین و قابل تأمل اقدام به افزایش فعالیت خود در بازار سرمایه جهت حمایت از سهام شرکت‌ها کرده و در حال خرید پرحجم و سنگین در بازار هستند. مجموعه‌ای که مدیریت آن پیش از این به عنوان یکی از مدیران ارشد سازمان بورس در بازار فعالیت داشت و با استفاده از شناختی که طی آن دوره از سابقه حرفه‌ای خود از تک‌تک اجزای بازار سرمایه به دست آورده و اطلاعات و تجاربی که کسب کرده، می‌رود که به بورس جان تازه‌ای بخشد و ناجی بازار شود.

گرچه در دوره تصدی خود در سازمان بورس اقداماتی کرد که شاید از نظر برخی فعالان بازار چندان مناسب نبوده، اما با توجه به تجربه آن روز‌ها و دیدی که پس از خروجش از آن سازمان به دست آورده، طرحی را کلید زده تا به کمک آن شاهد بهبود روند بورس باشیم.

اقدام شایسته‌ای که ما نیز به نوبه خود از آن حمایت کرده و امیدواریم این رفتار حرفه‌ای از سوی سایر نهادهای حقوقی، سرمایه‌گذاری‌ها، تأمین سرمایه‌ها و سهامداران عمده تداوم یافته و از سوی دیگر بزرگان بازار برای تقویت هر چه بیش‌تر آن دنبال شود.

نه آن‌که چندی بعد شاهد باشیم که اقدامی که این حقوقی‌ها برای نجات بازار سهام از گردابی که مدتی است در آن گرفتار شده، کلید خورده، از سوی سایر حقوقی‌ها به آب گل‌آلودی تبدیل شود که بخواهند در مقابل خرید سهام توسط این شرکت‌ها، برای شناسایی سود در قیمت‌های بالاتر و به فرصتی جهت فروش و عرضه پرحجم سهام تبدیل شود.

از همین رو از سازمان بورس به عنوان متولی اصلی بازار و حامی سهامداران درخواست می‌شود در تداوم این حرکت مثبت برای حمایت هر چه بیش‌تر از بازار مولد سهام، رایزنی‌های لازم را با سایر حقوقی‌ها و بزرگان بورس داشته باشد تا به‌زودی شاهد اثرات مثبت و پایدار این حرکت قابل تحسین باشیم.

ضمن این‌که این نهاد ناظر می‌تواند در راستای حمایت بهتر از این اقدام، تدابیری بیاندیشد که از نه تنها فروش سهام و عرضه‌های سنگین در بازار جلوگیری به عمل آید بلکه دیگر حقوقی‌ها را به پیروی و الگو‌برداری از این حقوقی‌ها مجاب کند.

چرا که چنین رفتار غیرحرفه‌ای و آسیب زننده‌ای مجدد اعتماد و اطمینانی را که در حال ایجاد است، دوباره از بین خواهد برد و برگشت دوباره آن به‌طور قطع زمان بر خواهد بود.

بر همین اساس، از رییس جدید سازمان بورس هم که جلسه معارفه وی هم اکنون در حال برگزاری است، می‌خواهیم به عنوان فردی که پیش از این به عنوان دست راست وزیر اقتصاد محسوب می‌شده و سابقه و آشنایی لازم و کافی را با اجزای بازار سرمایه و بدنه آن دارد، برای نیل به این هدف و جذب هرچه بیش‌تر نقدینگی تازه نفس به بازار اقدامات لازم را به اجرا در آورد.

 

زیرا به نظر می‌رسد از این پس با حضور شاپور محمدی در رأس سازمان بورس و با توجه به تجربه وی، به نوعی از این پس نگاه وزارت اقتصاد بر سر بازار سرمایه خواهد بود تا با اقدام مثبت و حمایت مجموعه‌ها حقوقی و با همراهی و مساعدت سایر مجموعه‌های فعال در این حوزه و به مدد رفتار حرفه‌ای مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر شرکت‌های حقوقی و سهامداران عمده، از این پس شاهد جهش شاخص‌ها و رشد و ارتقای بازار سرمایه باشیم و به دنبال آن سهامداران و سرمایه‌گذاران نیز به ثمر نشستن نتیجه سرمایه‌گذاری خود را با کسب بازدهی‌های مثبت مطلوب نظاره‌گر باشند.