سازمان اموال تملیکی بزرگ‌ترین برگزارکننده مزایده‌های کشور است

معاون بهره‌برداری و فروش سازمان اموال تملیکی سازمان اموال تملیکی بزرگ‌ترین برگزارکننده مزایده‌های کشور است ۲۲۰۰ خودرو در گمرکات کشور بلاتکلیف مانده است معاون بهره‌برداری و فروش سازمان اموال تملیکی، در نشست خبری، درخصوص کانتینرهای رسوبی در گمرک، گفت: سال ۹۹ پس از مطرح شدن خبری مبنی بر حضور ۱۱ هزار کانتینر رسوبی در گمرک، […]

معاون بهره‌برداری و فروش سازمان اموال تملیکی

سازمان اموال تملیکی بزرگ‌ترین برگزارکننده مزایده‌های کشور است

۲۲۰۰ خودرو در گمرکات کشور بلاتکلیف مانده است

معاون بهره‌برداری و فروش سازمان اموال تملیکی، در نشست خبری، درخصوص کانتینرهای رسوبی در گمرک، گفت: سال ۹۹ پس از مطرح شدن خبری مبنی بر حضور ۱۱ هزار کانتینر رسوبی در گمرک، ریاست قوه‌قضاییه ماجرا را از سازمان اموال تملیکی پیگیری کرد. به گزارش‌مناقصه‌مزایده، سیدحسین میرمعینی، افزود: سازمان نیز در ابتدا برای آگاهی عموم بیان کرد: هر کالایی که در گمرک رسوب شده باشد، متروکه نیست بلکه اگر بیش از موعد مقرر در گمرک مانده و اظهارنامه گمرک مبنی بر متروکه بودن آن باشد، جزء اموال متروکه به حساب آمده و سازمان اموال تملیکی به آن ورود خواهد کرد. درخصوص کانتینرهای رسوبی گمرک نیز پس از بررسی‌های سازمان مشخص شد صرفاً تعداد ۷۰۰ کانتینر به سازمان اموال تملیکی اظهار شده است. بنابراین اخبار منتشره درخصوص اینکه آنچه در گمرکات رسوب کرده به خاطر سازمان اموال تملیکی است، نادرست است. وی به خودروهای رسوبی در گمرک اشاره کرد و افزود: خودروهای رسوبی در گمرکات و سازمان اموال تملیکی به سه دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی‌سی هستند که رأی قضایی برای آن‌ها صادر نشده است و تعداد آن‌ها به ۱۴۶۳ فقره می‌رسد. دسته دوم خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی‌سی است که رأی قضایی دارند و تعداد آن‌ها به ۳۵۲ مورد می‌رسد و دسته سوم خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی است که ۳۵۰ فقره تخمین زده می‌شوند. بنابراین در مجموع ۲۲۰۰ دستگاه خودرو در گمرکات کشور رسوب کرده است. معاون بهره‌برداری و فروش سازمان اموال تملیکی، افزود: در این خصوص سازمان اموال تملیکی سه جلسه در هیأت اقتصادی دولت برگزار کرد و برای ساماندهی این خودرو‌ها یک جدول پیشنهادی به دولت تقدیم شده است. وی ادامه داد: در این جدول خودروهای رسوبی به چهار دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول خودروهای آمریکایی و فاقد نمایندگی هستند که باید اقدام به امحای فنی آن‌ها شود، دسته دوم خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی‌سی دارای نمایندگی است که به جهت کمک به خزانه کشور استاندارد فیزیکی و شماره‌گذاری شده و به فروش می‌رسد. این مقام مسؤول اضافه کرد: دسته سوم؛ خودروهای لوکس است که براساس مصوبه گذشته هیأت دولت ورود آن‌ها به کشور ممنوع بوده است. تصمیم ما بر این شد این خودرو‌ها در مناطق آزاد به فروش برسد و دسته چهارم خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی هستند که قابلیت استفاده برای آمبولانس و آتش‌نشانی را دارند. بنابراین اگر پیشنهادات مطرح شده درخصوص خودروهای رسوبی در دولت جدید اجرایی شود، علاوه بر کمک به خزانه دولت، گامی بزرگ در جهت تعیین‌تکلیف خودروهای رسوبی به حساب می‌آید. میرمعینی؛ درخصوص شفافیت مزایده‌های این سازمان، گفت: سازمان اموال تملیکی بزرگ‌ترین برگزارکننده مزایده‌های کشور و پیشرو در این امر است. مزایده‌های ما در بستر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برگزار می‌شود و اشخاص حقیقی و حقوقی به راحتی می‌توانند در آن شرکت کنند البته ما برای حضور خانواده‌ها در این مزایده نیز برنامه‌هایی تنظیم کرده‌ایم که براساس آن کالاهای موجود در مزایده به صورت خرده‌فروشی به خانواده‌ها فروخته می‌شود. اپلیکیشن مورد نظر برای این کار تا ماه آینده قابل دسترسی خواهد بود.