مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه، اعلام کرد: به منظور بررسی قرارداد فاینانس خرید ۶۳۰ دستگاه واگن و گشایش اعتباری آن، جلساتی با نمایندگان بانکهای کشاورزی و شهر برگزار میشود تا این فرصت استثنایی از دست نرود. به گزارش مناقصهمزایده، علی امام؛ افزود: طبق مصوبه شورای اقتصاد، هزینههای قرارداد خرید ۶۳۰ دستگاه واگن برای […]
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه، اعلام کرد: به منظور بررسی قرارداد فاینانس خرید ۶۳۰ دستگاه واگن و گشایش اعتباری آن، جلساتی با نمایندگان بانکهای کشاورزی و شهر برگزار میشود تا این فرصت استثنایی از دست نرود. به گزارش مناقصهمزایده، علی امام؛ افزود: طبق مصوبه شورای اقتصاد، هزینههای قرارداد خرید ۶۳۰ دستگاه واگن برای تجهیز ناوگان شبکه حملونقل ریلی مترو تهران باید توسط دولت تأمین شود و در این راستا سازمان شهرداریها بهعنوان دستگاه اجرایی مرتبط در سال ۱۳۹۶ اقدام به برگزاری مناقصه و عقد قرارداد مربوط کرده است. وی اظهار داشت: طبق مفاد قرارداد منعقد شده، جهت عملیاتی شدن فاینانس مورد اشاره و بابت پیشپرداخت و هزینههای مرتبط با گشایش اعتبار اسنادی، نیاز به حدود چهارهزار میلیارد تومان منابع است و باتوجه به مصوبات قانونی قبلی، به تازگی از شهرداری تهران درخواست تأمین ۵۰ درصد پیشپرداخت این قرارداد شده است این در حالی است که شهرداری تهران اعتباری در سال ۱۴۰۰ در این خصوص ندارد و تعهدی در این باره نداشته است. مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو)، خاطرنشان کرد: برای تسریع در گشایش اعتبار اسنادی و تحقق قرارداد مذکور، بهزودی جلساتی با محوریت سازمان شهرداریها و دهیاریها (بهعنوان کارفرمای قرارداد) با نمایندگان بانکهای کشاورزی و شهر برگزار خواهد شد که امیدواریم دولت با تأمین کل ۱۵ درصد پیش پرداخت هزینههای مرتبط با خرید ۶۳۰ دستگاه واگن از هر طریق ممکن، به کمکهای خود برای توسعه حملونقل عمومی شدت بخشد. چندسالی است که قرار خرید ۶۳۰ دستگاه واگن با شرکت چینی مطرح شده اما هنوز این قرار داد عملیاتی نشده و احتمال منتفی شدن این قرار داد نیز وجود دارد. موضوع حملونقل عمومی و همچنین کمبود واگن در ناوگان متروی تهران یکی از موضوعات مهم مدیریت شهری جدید پایتخت است که ضروری است در این بخش اقدامات فوری انجام شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.