دولت باید در زمینه واردات قطعات موتورسیکلت هوشمندانه عمل کند

رئیس هیأت‌مدیره سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت کشور دولت باید در زمینه واردات قطعات موتورسیکلت هوشمندانه عمل کند نائب رئیس هیأت مدیره سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت کشور، با تأکید بر اینکه دولت جدید باید در زمینه واردات قطعات موتورسیکلت هوشمند عمل کند، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم دولت جدید باید جلوگیری از واردات بی‌رویه قطعات موتورسیکلت باشد […]

رئیس هیأت‌مدیره سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت کشور

دولت باید در زمینه واردات قطعات موتورسیکلت هوشمندانه عمل کند

نائب رئیس هیأت مدیره سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت کشور، با تأکید بر اینکه دولت جدید باید در زمینه واردات قطعات موتورسیکلت هوشمند عمل کند، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم دولت جدید باید جلوگیری از واردات بی‌رویه قطعات موتورسیکلت باشد تا تنها شرکت‌های صادر کننده قطعات موتورسیکلت مجاز به واردات قطعه باشند. به این شکل که قطعاتی مانند زین، باک، چراغ، تنه، گلگیر و… که در ایران داخلی‌سازی شده را به کشورهایی مانند عراق صادر کنیم و در ازای آن قطعاتی چون شاتون، پیستون، کمک‌ها و مغزی کیلومتر را وارد کنیم. در این صورت شاهد رشد و بالندگی صنعت موتورسیکلت خواهیم بود. به گزارش از خبرخودرو، حبیبا… محمودان؛ درباره میزان داخلی‌سازی قطعات موتورسیکلت در کشور، گفت: خوشبختانه قطعات فلزی و پلاستیکی داخلی‌سازی چشمگیری داشتند و حتی قطعاتی مانند رینگ، پیستون و شاتون که به کشور وارد می‌شوند نیز قابلیت داخلی‌سازی دارند اما به دلیل آسیبی که به تیراژ تولید قطعات وارد شده بومی‌سازی آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد و در واقع نمی‌توانیم مانند کشور پاکستان ۹۰درصد موتورسیکلت را داخلی‌سازی کنیم. نائب رئیس هیأت مدیره سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت کشور، با اشاره به اینکه هر قطعه‌ای که تولید آن صرفه اقتصادی داشته باشد امکان داخلی‌سازی دارد، عنوان کرد: تکنولوژی ساخت داخل در کشور ما بالاست و حتی ساخت انجین کار سختی نیست اما عدم بومی‌سازی آن به این دلیل است که صرفه اقتصادی نداشته است. به‌عنوان مثال بازار قطعات توپی موتورسیکلت که در گذشته در اختیار چین بود اکنون به ۸۰ درصد بومی‌سازی رسیده و امکان داخلی‌سازی بیشتر از این نیز وجود دارد که امیدواریم دولت جدید نسبت به تعمیق داخلی‌سازی قطعات موتورسیکلت اقدام کند. محمودان؛ در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال‌حاضر عدم هماهنگی میان موتورسیکلت سازان، قطعه‌سازان، واحدهای خدمات پس از فروش، اتحادیه توزیعکنندگان و فروشندگان موتورسیکلت و همچنین نهادهای حاکمیتی مانند سازمان استاندارد و وزارت صمت به مانعی بزرگ برای پیشرفت صنعت موتورسیکلت تبدیل شده است. لذا این صنعت نیازمند حضور رهبری است که با مشخص کردن وظایف هر یک از اعضا و تبیین مسائل، زمینه رشد و بالندگی صنعت موتورسیکلت را فراهم کند و تا دو سال آینده شاهد افزایش صادرات قطعات موتورسیکلت حداقل به کشورهای همسایه باشیم.