کانزاس اولین شهری نیست که در حال ایجاد زیرساخت شارژ باتری شهری است و در شهر لسانجلس هم ۴۲۰ جایگاه شارژ باتری خیابانی نصب شده است و مردم میتوانند از آن برای شارژ خودروهای برقی خود استفاده کنند. به گزارش مناقصهمزایده، این جایگاهها در حال افزایش هستند و کُند شدن روند ایجاد جایگاه شارژ باتری […]
کانزاس اولین شهری نیست که در حال ایجاد زیرساخت شارژ باتری شهری است و در شهر لسانجلس هم ۴۲۰ جایگاه شارژ باتری خیابانی نصب شده است و مردم میتوانند از آن برای شارژ خودروهای برقی خود استفاده کنند. به گزارش مناقصهمزایده، این جایگاهها در حال افزایش هستند و کُند شدن روند ایجاد جایگاه شارژ باتری خودرو بیشتر به دلیل شیوع جهانی کرونا بوده است. اما استفاده از تیرهای چراغ برق سابقه نداشته و حالا کانزاس اولین شهری است که به این فکر افتاده است. مرکز غیرانتفاعی انرژی کلانشهر کانزاس با همکاری گروه علم و فناوری دانشگاه میسوری و آزمایشگاه انرژیهای تجدید پذیر ملی NREL، مک دونالد، شرکت غیرانتفاعی اییوینوآر EV Noire، و لیلیپد ایی وی LilyPad EV در حال اجراء و نصب پریزهای شارژ باتری خودرو روی پستها یا تیرهای چراغ برق هستند. تا پایان امسال بین ۳۰ تا ۶۰ جایگاه در طرح آزمایشی نصب میشوند. حالا چرا تیر یا پست چراغ برق شهری برای این منظور انتخاب شده است؟ دلیل آن این است که در تمام خیابانها به وفور یافت میشود و روز و شب هم ندارد. خیلی از مردم در سرتاسر دنیا، گاراژ یا پارکینگ ندارند یا خودروهای دوم و سوم خود را در خیابانها پارک میکنند. خیلی از مستأجران هم مجبورند خانههایی اجاره کنند که یا پارکینگ ندارند یا پارکینگ آنها مجهز به باکس شارژ باتری خودرو نیست. در بین تیرها یا پستهای چراغ برق خیابانها هم آن دستهای مزیت دارند که به جای لامپهای سدیمی، لامپهای کم مصرف الاییدی دارند و نیازی به تغییرات زیادی ندارند و کافی است کابلهای آن تغییر کنند و باکس مخصوص شارژ خودرو روی این تیرهای چراغ برق نصب شوند. معمولاً این تیرهای چراغ برق توان کافی برای روشن کردن الاییدی و شارژ باتری خودرو دارند. مرکز غیرانتفاعی یاد شده [MEC] سه سال است که روی این پروژه کار میکند و از وزارت انرژی آمریکا ۱٫۲ میلیون دلار بودجه تحقیقاتی دریافت کرده است که این پروژه را طراحی و راهاندازی کند. از جمله معیارهای این مرکز، یافتن اماکنی است که به گسترش استفاده از خودروهای برقی کمک کند مخصوصاً در نقاطی که کمتر تحت پوشش قرار دارند و در جوامعی که با رعایت بیشتری مراقب استفاده از این امکانات هستند. به همین دلیل نقشهای با کمک دانشگاه و مراکز غیرانتفاعی دیگر با توجه به ویژگیهای جمعیت شناختی، تراکم جمعیتی، میزان آلودگی هوا، نرخ خرید خودروهای برقی و… تهیه شده است. این نقشه، نقاط مهم را برای نصب مشخص کرده است. در ماه ژوئن هم مطالعات و نظرسنجی از محلهها و جایگاههای مهم به اجرا درآمد و بازخورد جوامعی که در این مناطق زندگی میکنند به دست آمد. براساس نتایج کارها و تحقیقات آنها، هریک از تیرهای چراغ برقی که برای این منظور انتخاب شدهاند، به شارژرهای سطح۲ جریان متناوب ۲۴۰ولت مجهز میشوند. با هر یک ساعت شارژ در این جایگاه، خودروها به اطمینان تا ۲۰ مایل [نزدیک به ۴۰ کیلومتر] میتوانند بپیمایند. هر کیلووات برق مصرف شده در این روش ۲۲ سنت برای صاحب خودروی برقی هزینه دارد. در حقیقت قیمت شارژ باتری خودرو در تیرهای چراغ برق با جایگاههای عمومی شارژ باتری خودرو فرقی دارد. این باکسهای شارژ قابلیت ذخیرهسازی دادهها را دارند و مرکز یادشده [MEC] میتواند بعد از یک سال این دادهها را تحلیل کرده و در جهت بهبود شبکه مورد استفاده قرار دهد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.