وضعیت نامناسب نگهداری ۱۲۰ هزار کیلومتر جاده‌ و آزادراه در کشور

وزیر پیشنهادی راه وضعیت نامناسب نگهداری ۱۲۰ هزار کیلومتر جاده‌ و آزادراه در کشور وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی، با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل که یکی از شاخص‌های توسعه کشور است، مشکلات زیادی داریم، گفت: ۱۲۰ هزار کیلومتر جاده‌ها و آزادراه در کشور داریم که نگهداری از این‌‌‌ها در وضعیت مناسبی نیست. به گزارش مناقصه‌مزایده، رستم […]

وزیر پیشنهادی راه

وضعیت نامناسب نگهداری ۱۲۰ هزار کیلومتر جاده‌ و آزادراه در کشور

وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی، با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل که یکی از شاخص‌های توسعه کشور است، مشکلات زیادی داریم، گفت: ۱۲۰ هزار کیلومتر جاده‌ها و آزادراه در کشور داریم که نگهداری از این‌‌‌ها در وضعیت مناسبی نیست. به گزارش مناقصه‌مزایده، رستم قاسمی؛ با حضور در جمع اعضای فراکسیون راهبردی مجلس به تشریح کارنامه عملکرد، سوابق کاری و شغلی و همچنین برنامه‌های خود برای این وزارتخانه پرداخت. وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی، افزود: بخش زیادی از راه‌های کشور در دوره‌ای که قرارگاه خاتم بودم ساخته شد و همچنین در حوزه‌بندی همه بنادر مهم و بزرگ کشور در زمانی که قرارگاه خاتم بودم ساخته شده است. وی گفت: بندر عسلویه که یکی از بنادر بزرگ دنیاست، بندر شهیدرجایی، بندر شهیدبهشتی و توسعه بندر امام(ره) هم جزء کار‌هایی بود که در همین دوره انجام شد. در شمال کشور هم بندر امیرآباد، بندرانزلی و منطقه آزاد انزلی هم همین‌طور. وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی، ادامه داد: در زمینه هوایی هم اکثر فرودگاه‌ها هم در همین دوران توسط قرارگاه خاتم ساخته شد. قاسمی؛ اضافه کرد:در حوزه پل‌‌‌ها هم پل‌های بزرگ از جمله پل ارومیه یا پل صدر هم در زمانی که من قرارگاه خاتم بودم ساخته شد. در زمینه سازه‌های زیرزمینی که ما این دانش در کشور نبود و صرفاً در اختیار آلمانی و اتریشی‌‌‌ها بود. اما ما اصرار داشتیم که این دانش وارد کشور شود که این کار را کردیم و در آن زمان که مشکل آب برای تهران به وجود آمده بود به موقع این کار انجام شد. وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی، در بخش دیگر سخنان خود ابراز داشت: بعد از دوره قرارگاه خاتم به من پیشنهاد وزارت نفت داده شد که در دولت قبلی هم (نهم) به من پیشنهاد شده بود و من نپذیرفتم و در این دوره هم مخالف بودم، اما آقای احمدی‌نژاد چندباری خدمت آقا گفته بود که تنها گزینه من برای وزارت نفت فلانی است که ایشان فرمود که شما بروید برای وزارت نفت و ما هم دیگر حرفی برای گفتن نداشتیم. اما دو نکته عرض کنم، بالا‌‌ترین توسعه در صنعت نفت کشور در صد سال گذشته در سال‌های ۹۰ و ۹۱ بوده اعداد و آمار در این مسأله وجود دارد و نکته دوم بالا‌‌ترین فروش نفت هم در همان دوره بود که سخت‌‌‌ترین تحریم‌ها وجود داشت. وی ادامه داد: بعد از وزارت نفت علی‌رغم اینکه آقای قالیباف شهردار بود و اصرار داشت برای قائم‌مقامی شهرداری، اما من، چون یک رفاقت خیلی طولانی با فرمانده نیروی قدس شهید سلیمانی داشتم به آنجا رفتم و طی هفت سال که معاونت نیروی قدس را داشتم، کار اقتصاد نیروی قدس در دوران جنگ کار بسیار سختی بود که تلاش کردیم این مسأله را اداره کنیم. وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی، در ادامه بیان کرد: ما در حوزه حمل‌ونقل که یکی از شاخص‌های توسعه کشور است مشکلات زیادی داریم، ۱۲۰ هزار کیلومتر جاده‌ها و آزادراه در کشور داریم، اما واقعاً نگهداری از این‌‌‌ها در وضعیت مناسبی نیست. این نیازمند یک نهضت جدیدی است تا بتواند که هم ارزان و هم امن حمل‌ونقل ریلی داشته باشیم و تقویت شود. باید در نهضت حمل‌ونقل در کشور یک اتفاقی رخ بدهد و از این شرایط کنونی عبور کنیم. ما ۳۲ هزار کیلومتر جاده روستایی نیاز داریم. وی افزود: ما در حوزه هوایی نیازمند یک تغییر هستیم، راهکار هم دارد. بخش‌های ریلی کشور باید یک مگاپروژه‌ای را در این حوزه تعریف کنیم تا از شرایط فعلی عبور کنیم.