اهداف کیفی صنعت خودرو در سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد

اهداف کیفی صنعت خودروی کشور (بخش سواری) برای سال ۱۴۰۰، در سه شاخص کیفیت‌، فروش و خدمات پس از فروش اعلام شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، این اهداف پس از برگزاری جلسات همفکری شرکت‌های خودروسازی و وزارت صنعت،معدن‌وتجارت و با توجه به آخرین وضعیت شاخص‌های کیفی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان خودروهای سواری در سال ۹۹ تبیین و […]

اهداف کیفی صنعت خودروی کشور (بخش سواری) برای سال ۱۴۰۰، در سه شاخص کیفیت‌، فروش و خدمات پس از فروش اعلام شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، این اهداف پس از برگزاری جلسات همفکری شرکت‌های خودروسازی و وزارت صنعت،معدن‌وتجارت و با توجه به آخرین وضعیت شاخص‌های کیفی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان خودروهای سواری در سال ۹۹ تبیین و طی ابلاغیه شماره ۶۰/۷۷۰۲۵ مورخ ۱۲خرداد ۱۴۰۰، توسط اداره کل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت اعلام شد. پیرو این ابلاغیه، در شاخص ارزشیابی کیفی خودروها، ارتقاء به سه ستاره کیفی و شاخص رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودرو (میزان رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودرو در پیمایش کمتر از ۴۰۰۰ کیلومتر و در سه ماهه نخست مالکیت خودرو) به ۷۱۰ امتیاز هدف‌گذاری شده است. همچنین در شاخص کیفیت و زیر شاخص IQS (تعداد عیوب فنی و طراحی مطرح شده از سوی مصرف‌کننده در سه ماهه اول مالکیت خودرو) آخرین وضعیت در سال۹۹، ۱۸٫۳ایراد در یک خودرو گزارش شده که بر این اساس هدف کیفی آن در سال‌جاری، ۷۰٫۲ تعیین شد. علاوه بر آن در زیر شاخص افت رضایت مشتریان از کیفیت دوام خودرو (میزان رضایت مشتریان از کیفیت دوام خودرو طی ۱۵ماه اول خرید خودرو) نیز وضعیت سال گذشته ۲٫۴درصد بوده که در این ابلاغیه، هدف کیفی برمبنای چهاردرصد وضع شده است. در شاخص خدمات فروش خودروهای سواری نیز، آخرین وضعیت رضایت مشتریان از این حوزه در سال گذشته، ۶۱۹ بوده و هدف کیفی آن برای امسال، ۷۲۰ (از ۱۰۰۰ امتیاز) می‌باشد. علاوه بر آن میزان تطبیق این شاخص با مقررات در سال پیش ۴٫۷۳ درصد گزارش شده که در اهداف سال‌جاری، ۸۰درصد درصد انطباق برای آن در نظر گرفته شده است. در حوزه خدمات پس از فروش نیز، آخرین وضعیت رضایت مشتریان و میزان انطباق آن با مقررات به ترتیب در سال گذشته ۷۴۵ امتیاز و ۶۵ درصد بوده که در این ابلاغیه هدف رضایت ۷۸۵ و درصد انطباق ۸۲درصد وضع شده است.