هرکامیون وارداتی یک میلیارد تومان سود برای دلال دارد!

دبیر انجمن خودروسازان، با اشاره به مخالفت صددرصدی با واردات کامیون‌های دست‌دوم، گفت: به‌عنوان انجمن خودروسازان باید حامی تولید داخل باشیم. اکنون خودروسازان داخلی می‌توانند بالغ بر ۱۵۰ هزار دستگاه کامیون در سال تولید کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران‌جوان، احمد نعمت‌بخش؛ دبیر انجمن خودروسازان، بیان کرد: خودروسازان داخلی هیچگاه از ظرفیت داخلی استفاده نکرده‌اند، اما […]

دبیر انجمن خودروسازان، با اشاره به مخالفت صددرصدی با واردات کامیون‌های دست‌دوم، گفت: به‌عنوان انجمن خودروسازان باید حامی تولید داخل باشیم. اکنون خودروسازان داخلی می‌توانند بالغ بر ۱۵۰ هزار دستگاه کامیون در سال تولید کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران‌جوان، احمد نعمت‌بخش؛ دبیر انجمن خودروسازان، بیان کرد: خودروسازان داخلی هیچگاه از ظرفیت داخلی استفاده نکرده‌اند، اما وقتی امکان تولید داخل وجود دارد، قاعدتاً نباید خودرو‌های دست‌دوم وارد شود. دبیر انجمن خودروسازان، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا کامیون‌های ایرانی کیفیت تولید داخل را ندارند که مورد استقبال قرار نمی‌گیرند؟ تشریح کرد: سازمان ملی استاندارد، اجرایی شدن استاندارد‌های ۸۵گانه اروپایی را برای خودروسازان اجباری کرده است و تمام خودروسازان اعم از سواری و کامیون‌‌ها باید استاندارد‌های ۸۵ گانه را پاس کنند. او ادامه داد: خودرو‌های داخلی سواری، مسافری و کامیون اگر نتوانند استاندارد‌های ۸۵گانه را پاس کنند اجازه شماره‌گذاری ندارند، به عبارتی سازمان ملی استاندارد باید از کیفیت خودرو‌های داخلی دفاع کند. نعمتبخش؛ با اشاره به تفاوت قیمت کامیون‌های داخلی نسبت به نمونه وارداتی، گفت: اگر کسی بر قیمت کالایی شکایت داشته باشد باید به سازمان حمایت مراجعه کند و آن‌‌ها حق ورود به این موضوع را دارند. هر فروشنده‌ای این حق را دارد که براساس قیمت تمام شده، سود معقولی روی کالا بکشد و آن را بفروشد. او افزود: اطلاعاتی که داریم در خودرو‌های وارداتی نیز دلال‌بازی زیادی وجود دارد و برخی از سرمایه‌گذاران کامیون‌های فرسوده و دست‌دوم را از رانندگان خریده‌اند و امتیازات را به اسم خود ثبت کرده‌اند، میلیارد‌‌ها تومان سود کرده‌اند. دبیر انجمن خودروسازان، گفت: آن‌طور که دبیر انجمن کامیونداران گفته بود، هر یک کامیون یک میلیارد تومان سود دارد، زحمت‌هایی که راننده‌ها می‌کشند، اما سود به جیب دلالان می‌رود. اگر تولید داخل باشد بحث دلالی مطرح نیست و مستقیم از کارخانه می‌خرند. نعمتبخش؛ گفت: حدود ۱۲ کارخانه تولیدکننده کامیون در کشور داریم که بالغ بر ۱۵۰ هزار دستگاه در سال می‌توانند کامیون تولید کنند. نیاز صددرصدی داخل را می‌توانیم تأمین کنیم. وزارت راه‌وشهرسازی نیاز است برای تهیه کامیون با خودروسازان قرار داد ببندند.