کارشناس حملونقل ریلی مطرح کرد اعطای مجوز بهرهبرداری به بخشخصوصی مهمترین راهکار بهبود شبکه حملونقل ریلی کارشناس حملونقل ریلی، گفت: مهمترین راهکار بهبود وضعیت شبکه حملونقل ریلی کشور اعطای مجوز بهرهبرداری به بخشخصوصی میباشد. به گزارش مناقصهمزایده، محمدجواد شاهجویی؛ افزود: مشکلات کشندههای ریلی به عوامل مختلفی از جمله تحریمها، کمبود قطعات، اقتصاد ضعیف ناشی از […]
کارشناس حملونقل ریلی مطرح کرد
اعطای مجوز بهرهبرداری به بخشخصوصی مهمترین راهکار بهبود شبکه حملونقل ریلی
کارشناس حملونقل ریلی، گفت: مهمترین راهکار بهبود وضعیت شبکه حملونقل ریلی کشور اعطای مجوز بهرهبرداری به بخشخصوصی میباشد. به گزارش مناقصهمزایده، محمدجواد شاهجویی؛ افزود: مشکلات کشندههای ریلی به عوامل مختلفی از جمله تحریمها، کمبود قطعات، اقتصاد ضعیف ناشی از بهرهوری پایین گره خورده است، در عین حال یکی از بزرگترین مشکلات فعلی مالکان خصوصی لکوموتیو که مالک ۳۰ درصد ناوگان کشش کشور هستند، انباشت مطالبات آنها از سوی شرکت راهآهن به میزان حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در شرایط فعلی اقتصاد کشور است. وی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ به نرخ روز تقریباً ۲۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه لکوموتیو کشور زمینگیر شده که نمیتوان از آنها بهره برد، تعداد لکوموتیوهای معادل کشور در ابتدای سال ۱۳۹۸ رقم ۷۰۷ دستگاه بود، اما در خرداد ۱۴۰۰ به رقم ۶۶۸ دستگاه رسید این در حالی است که طی این مدت ۳۵ دستگاه لکوموتیو جدید نیز به ناوگان ریلی کشور اضافه شده است. کارشناس حملونقل ریلی، تصریح کرد: بدون شک زمینگیر شدن لکوموتیوها در کشور به معنای از کار افتادن همه ارکان این شبکه مهم در کشور است و حملونقل ریلی کشور در صورت ادامه روال موجود، بهطور کامل از چرخه اقتصاد ملی خارج خواهد شد. شاهجویی؛ افزود: مهمترین راهکار برای بهبود وضعیت شبکه حملونقل ریلی کشور ایجاد عرصه مناسب برای ورود مردم به مدیریت و بهرهبرداری از این شبکه است، بهترین مدل برای انجام این کار، اعطای مجوز بهرهبرداری از محورهای ریلی و همچنین مدیریت سیر و حرکت ناوگان ریلی به مردم و بخشخصوصی است. وی تأکید کرد: قوانین لازم برای انجام این کار در کشور وجود دارد و در صورت اجرای درست میتواند حملونقل ریلی را به جایگاه اصلی خود در اقتصاد کشور بازگرداند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.