مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی رجا، گفت: وضعیت بخش حملونقل ریلی مسافری روندی روبه رشدی نیست و هر روز شاهد از دست دادن واگن، کاهش تعداد صندلی و… هستیم. به گزارش مناقصهمزایده، محمد رجبی؛ افزود: هزینههای بخش مسافری با درآمدهای این بخش هماهنگی ندارد و متأسفانه نظام تعرفهگذاری در کشور، متأثر از یکسری تصمیمات غلط است […]
مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی رجا، گفت: وضعیت بخش حملونقل ریلی مسافری روندی روبه رشدی نیست و هر روز شاهد از دست دادن واگن، کاهش تعداد صندلی و… هستیم. به گزارش مناقصهمزایده، محمد رجبی؛ افزود: هزینههای بخش مسافری با درآمدهای این بخش هماهنگی ندارد و متأسفانه نظام تعرفهگذاری در کشور، متأثر از یکسری تصمیمات غلط است و اگر این روند ادامه یابد فضای بخش مسافری به سمت میرایی میرود. این عضو هیأتمدیره انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی مسافری و خدمات وابسته، عنوان کرد: راهکارهایی که برای حل این مشکل وجود دارد این است که تا جایی که میشود هزینههای این بخش کاهش یابد. وی ادامه داد: امکان کاهش بخشی از هزینهها در دست دولت است که میتواند در قالب یارانه، هزینههای لکوموتیو را کاهش یا تخفیف بدهد و از مکانهایی که در اختیار شرکتها قرار دارند اجاره نگیرد یا میزان اجارهها را کم کند و… . رجبی؛ افزود: پاره دیگری از کاهش هزینهها نیز درونبخشی است مثل تأمین اقلام مورد نیاز از طریق ایجاد کارگاههای تجهیز از جمله خط تولید آب (که در دو تا سه سال گذشته قیمت آن بیش از پنج برابر شده است) یا تأمین ملزومات خاک و شستشوی بیرونی و کیترینگ و… . این عضو هیأت مدیره انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی مسافری و خدمات وابسته، با تأکید بر اینکه یکی از اهداف انجمن این است که زیرساختارهای تخصصی را هم در انجمن تشکیل دهد، گفت: بنا داریم با سرمایهگذاری مشترک بین شرکتهای مالک این فضا را فراهم کنیم که مثلاً خط تولید آب یا کیترینگ و… ایجاد نماییم تا بتوانیم هزینههای بخش را کاهش داده و حاشیه سود مناسبی را برای بقا و دوام این بخش از صنعت فراهم کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.