در میز صنعت با موضوع بررسی مشکلات و چالشهای پیش روی صنعت خودرو و ساخت قطعات، مالک شرکت کروز، وضعیت فعلی صنعت خودرو و قطعهسازی را نابهسامان اعلام کرد و بیان داشت: متأسفانه طی چند سال گذشته قیمتگذاری دستوری مسائل حادی در صنعت خودروسازی ایجاد کرده است، بهگونهای که هر دو خودروساز بزرگ کشور مشمول […]
در میز صنعت با موضوع بررسی مشکلات و چالشهای پیش روی صنعت خودرو و ساخت قطعات، مالک شرکت کروز، وضعیت فعلی صنعت خودرو و قطعهسازی را نابهسامان اعلام کرد و بیان داشت: متأسفانه طی چند سال گذشته قیمتگذاری دستوری مسائل حادی در صنعت خودروسازی ایجاد کرده است، بهگونهای که هر دو خودروساز بزرگ کشور مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت هستند و مقدار بسیاز زیادی بدهی دارند. به گزارش بازارسرمایه ایران، حمید کشاورز؛ گفت: مدیران دو خودروساز بزرگ کشور، انگیزهای برای تغییر وضعیت بحرانی این صنعت ندارند و این موضوع فروپاشی صنعت خودرو را در پی خواهد داشت. فروپاشی صنعت خودرو نیز به بازارسرمایه «عدم اعتماد» میبخشد. او نگاه غالب به خودرو را یک نگاه و برداشت اشتباه خواند و اذعان داشت: براساس این تصور، خودرو یک کالای اساسی محسوب میشود که تغییر در قیمت خودرو، تغییر در نرخ تورم را در پی دارد. درحالیکه اکنون خودرو یک کالای اساسی به شمار نمیآید. مالک شرکت کروز، ادامه داد: خودروسازان اعتقاد جدی دارند در صورت آزادسازی قیمت خودرو، شرکتهای خودروساز نیز همانند هر بنگاه اقتصادی دیگر، پس از محاسبه قیمت تمام شده، سود عادلانهای را با توجه به نوع هر محصول، درنظر میگیرند و قیمت فروش خود را اعلام کنند. معمولاً بازار پس از مدتی بهگونهای خواهد بود که در صورت نیاز، خودروسازان سود خود را کاهش دهند و از قیمت نهایی خودرو در بازار بکاهند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.