بابک صدرایی؛ کارشناس بازار خودرو، درباره وضعیت نابهسامان بازار خودرو و افزایش بیرویه قیمتها، گفت: بازار خودرو بازتابی از سیاست کشور است و دورنمایی از مذاکرات بهدست نمیآید و از طرف دیگر قیمت ارز نیز افزایش پیداکرده است. قیمت ارز از ۲۵ هزار تومان به ۲۷ هزار تومان رسیده است و این افزایش قیمت دلار […]
بابک صدرایی؛ کارشناس بازار خودرو، درباره وضعیت نابهسامان بازار خودرو و افزایش بیرویه قیمتها، گفت: بازار خودرو بازتابی از سیاست کشور است و دورنمایی از مذاکرات بهدست نمیآید و از طرف دیگر قیمت ارز نیز افزایش پیداکرده است. قیمت ارز از ۲۵ هزار تومان به ۲۷ هزار تومان رسیده است و این افزایش قیمت دلار و ارز سیگنال را به بازار ارسال میکند که احتمال دارد این بحرانهای افزایش قیمت بیشتر شود به همین دلیل اکثر مردم زمانی که قیمت ارز رشد پیدا میکند از ترس گران شدن دوباره خودرو شروع به خرید خودرو میکنند و این مسأله باعث میشود که بهصورت ناخودآگاه قیمتها افزایش پیدا کند. بابک صدرایی؛ در گفتوگو با میزان، درخصوص راهکاری برای ثبات قیمت خودرو، بیان کرد: زمانی قیمتها ثابت میشود که شرایط سیاسی کشور به ثبات نسبی برسد و بعد مشخص شود که خودرو بر روی دلار ۳۰ هزار تومان یا ۲۰ هزار تومان است و بر روی قیمت دلاری که ثابت شود، میتوانیم قیمت بازار را هم تثبیت کنیم همچنین تکلیف خریدار و فروشنده خودرو نیز مشخص میشود. خریدار و فروشنده دیگر میدانند که تا پایان سال قیمت ماشین چه مقدار است. همچنین هزینهها و بحث روانی بازار نیز تغییر پیدا خواهد کرد. کارشناس بازار خودرو، گفت: زمانی که به ثبات در بازار برسیم میتوانیم خودروها را باقیمت تصویبشده به فروش برسانیم و اگر قیمت خودرو در ایران ثابت شود عوامل دیگری نیز وجود دارد که باعث افزایش قیمت خودرو میشود که این عوامل شامل هزینههای حملونقل تورم و … است که باعث افزایش قیمت میشود. افزایش قیمت ربطی به برجام و قیمت ارز ندارد حتی در سالهای گذشته که در تحریم هم نبودیم و دلار نیز ثبات قیمت داشت شاهد این بودیم که قیمت خودرو بازهم افزایش پیدا میکند. صدرایی، تأکید کرد: کشور ما اقتصاد متورمی دارد و این اقتصاد هرساله افزایش قیمت و هزینههای اضافی را برای تولیدکننده به وجود میآورد و درنتیجه قیمت را افزایش میدهد. وی درخصوص اینکه آیا کیفیت قطعات خودرو و خودروهای صفر کاهش پیداکرده است، گفت: هرچقدر میزان دسترسی ما به تأمین قطعه به لحاظ جهانی و ارتباطی محدودتر باشد یا به تولیدکنندههای خیلی درجه پایین جهانی که از طریق قاچاق و یا راههای غیرمستقیم به ما قطعه خودرو میدهند روی میآوریم دیگر نمیتوانیم با تولیدکنندگان بزرگ و مطرح جهانی کار کنیم و از آنها قطعه دریافت کنیم. یا اینکه تولیدکنندگان داخلی تحت تأثیر فشار قرار میگیرند و دولت بهراحتی اجازه افزایش قیمت را به آنها نمیدهد و مجبورند قیمت را ثابت نگهدارند که این ثابت نگه داشتن قیمت باعث میشود که از کیفیت کاسته شود تا هزینههای تولید کاهش پیدا کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.