عضو پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم، در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، در تشریح برنامههای وزارت صنعت،معدنوتجارت، گفت: در سال۱۴۰۰ باید به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فرهنگی در سطح آسیای جنوب غربی با تکیه بر تولید علم، رشد پُرشتاب و مستمر اقتصادی و ارتقای نسبی سطح درآمد دست یابیم که این موضوع سبب تحقق چشمانداز […]
عضو پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم، در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، در تشریح برنامههای وزارت صنعت،معدنوتجارت، گفت: در سال۱۴۰۰ باید به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فرهنگی در سطح آسیای جنوب غربی با تکیه بر تولید علم، رشد پُرشتاب و مستمر اقتصادی و ارتقای نسبی سطح درآمد دست یابیم که این موضوع سبب تحقق چشمانداز کشورمان خواهد شد. به گزارش مناقصهمزایده، سیدرضا فاطمیامین؛ ادامه داد: با تقویت بازارهای داخلی و توجه به بازارهای خارجی، تجمیع تقاضاها، همافزایی بین بنگاههای کسبوکار تلاش خواهیم کرد عملکرد خوبی را ارائه دهیم و در این راستا هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد مطلوب به نمایندگان ارائه خواهیم کرد.وزیر پیشنهادی صنعت،معدنوتجارت، اظهار کرد: همچنین سامانه قواعد و مجوزها تا پایان سال اجرایی خواهد شد که این امر از بروز اتخاذ تصمیمات خلقالساعه جلوگیری میکند و امضاهای طلایی را از بین میبرد. قطعاً بسیاری از مجوزها باید نظارت پسینی شوند. وی گفت: در این راستا در سال آینده بستههای سرمایهگذاری پیشبینی خواهد شد تا سرمایهگذارها بتوانند بهراحتی موضوع فعالیت خود را انتخاب کنند و نیازی حتی به اخذ مجوز هم نداشته باشند. فاطمیامین؛ تصریح کرد: بیمه تأمیناجتماعی، مالیات و مسأله تأمین مالی ۸۰ درصد دغدغه فعالان اقتصادی است که بسیاری از آنها مرتبط با وزارت صمت نیست اما ما پیگیر آنها خواهیم بود. به عبارتی؛ باید پنجره واحدی باشیم تا وقتی واحد صنفی، تولیدی و… مراجعه میکند این وزارتخانه در دولت پیگیر آن باشد. وی گفت: اگر انشاا… وزیر بشوم، وظیفهام این است که تمامی مسائل حوزه خودم را خودم پیگیری کنم و کار را به دیگران نسپارم و فرافکنی نکنم. فاطمیامین؛ با اشاره به موضوع خودرو تأکید کرد: خورو دغدغه همه ماست، در حوزه خودرو یک برنامه شش ماهه گذاشتهایم و در اختیار همه قرار گرفته است. یک برنامه دو ساله گذاشتهایم و انشاا… با اجرای این برنامه دو ساله تا سه الی چهار سال دیگر صنعت خودرو، افتخار ملی خواهد بود. در حوزه خودرو مشکل فنی نداریم، مشکلات ما سه موضوع است؛ یک عدم رقابتی بودن این صنعت، دوم تولید پایین که حدود ۴۰ یا ۱۰۰ هزار تولید است و هیچ کس کار اقتصادی نمیکند و هزینههای آن تأمین نمیشود. این موضوع تولید سه میلیون خودرو به هم پیوسته است، اگر بخواهیم کاهش قیمت بدهیم و افزایش کیفیت، باید قیمت تمام شده تولید خودرو را پایین بیاوریم و هزینهها را کاهش دهیم. وزیر پیشنهادی صمت، ادامه داد: اصلاح ساختارهای مدیریتی و اقتصادی از اولویتهاست، دولت نباید بنگاهداری کند. اگر وزیر صمت بشوم اصلاً مایل نیستم مدیرعاملان شرکتهای خودروسازی را تعیین کنم. در یک دورهگذار آنها را به سهامداران واگذار خواهم کرد. همین امسال سبد خودروهای تولیدی مصرف سوخت آنها را به کمتر از هشت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهیم رساند و در سال ۱۴۰۴ انشاا… به قله صنعت خودروسازی خواهیم رسید. معضل بیکاری و اشتغال ما بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است و با کارهای تولیدی ساده و کارهای معدنی و کارهای تجاری میتوانیم فارغ التحصیلان را مشغول کنیم. باید برویم به سمت پیشرانهای اقتصادی و به سمت صنایع الکترونیکی و الکتریکی و ماشینآلات صنعتی. وزیر پیشنهادی صمت، در ادامه افزود: یکی از مهمترین راهبردها، برنامهها و دغدغههای اصلی توسعه متوازن است، ما با توزیع عادلانه منابع و فرصتها شرایط توسعه موازن را برای همه مردم فراهم خواهیم کرد و تا پایان سالجاری برای ۴۵۰ شهرستان متناسب با شرایط هر منطقه و با همراهی نمایندگان برنامه عملیاتی را ترسیم خواهیم کرد که تمامی اهداف و اقدامات وزارت صمت و دولت را مشخص میکند. این برنامه مبنای عملکرد مشترک ما خواهد بود و مدیران را براساس آن انتخاب خواهیم کرد و هر سه ماه درباره پیشرفت برنامه گزارشی ارائه میکنم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.