شرکت خودروسازی سایپا ۶ هزار دستگاه خودروی معوق دارد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در حاشیه آغاز به کار مرکز جدید واکسیناسیون صنعت قطعه‌سازی درخصوص آخرین میزان معوقات گروه خودروسازی سایپا و اینکه چه زمانی معوقات این مجموعه به صفر نزدیک می‌شود، اظهار کرد: در حال‌حاضر حدود شش هزار دستگاه خودروی معوق داریم که امیدوارم با برنامه جامع و دقیقی که در این بخش دیده […]

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در حاشیه آغاز به کار مرکز جدید واکسیناسیون صنعت قطعه‌سازی درخصوص آخرین میزان معوقات گروه خودروسازی سایپا و اینکه چه زمانی معوقات این مجموعه به صفر نزدیک می‌شود، اظهار کرد: در حال‌حاضر حدود شش هزار دستگاه خودروی معوق داریم که امیدوارم با برنامه جامع و دقیقی که در این بخش دیده شده از ۱۰شهریورماه این معوقات به صفر برسد و خودرو‌‌ها به روز تحویل مشتریان شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، جواد سلیمانی؛ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، با پیش‌بینی اینکه با ادامه روند افزایشی تولید خودرو دیگر شاهد تعهد معوق نخواهیم بود، تصریح کرد: بیش از دو سال طول کشید تا مجموعه سایپا بتواند ۳۰۰ هزار دستگاه خودرویی را که در مدیریت‌های گذشته معوق شده بود، تحویل دهد. صفر شدن معوقات خودرویی از هفته آینده، اقدام مهمی است که با تلاش و همت مهندسان و کارگران خط تولید سایپا و قطعه‌سازان به دست می‌آید. سلیمانی؛ درباره افزایش قیمت خودرو در بازار و اینکه عنوان می‌شود کاهش عرضه شرکت‌های خودروسازی منجر به رشد صعودی قیمت‌ها شده است، گفت: بیان کاهش عرضه خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی مسأله انحرافی است؛ بحث افزایش نرخ ارز، رشد قیمت نهاده‌های تولید و سایر مسائل جانبی باعث شده که قیمت خودرو در بازار تحت‌الشعاع قرار گیرد و به سمت افزایش حرکت کند و این امر تنها در مورد خودرو اتفاق نیفتاده است. او بیان کرد: تمام تلاش ما این است که عرضه خودرو در بازار افزایش پیدا کند تا عرضه و تقاضا به تناسب برسد و دست دلالان از بازار خودرو کوتاه شود؛ بر این اساس از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۰ هزار خودرو تحویل مشتریان شده که نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش ۲۵ درصدی داشته است. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، درباره قیمتگذاری خودرو در شورای‌رقابت و اینکه این امر تا چه حد باعث ضرر و زیان شرکت‌های خودروسازی می‌شود، تصریح کرد: قیمت خودرو براساس نرخ تورم تعیین می‌شود، اما مشکل این است که پس از افزایش نرخ تورم و فشار‌هایی که بعضی از مؤلفه‌های اقتصادی وارد می‌کند، نسبت به قیمت خودرو تجدیدنظر می‌شود، این در حالی است که باید در همان زمان که نرخ تورم افزایشی می‌شود، قیمت خودرو بازنگری شود تا شرکت‌های خودروسازی با ضرر و زیان روبه‌رو نشوند. او درخصوص رشد تولید امسال نیز، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی که در زمینه تولید صورت گرفت از ابتدای امسال حدود چهار درصد بیشتر از برنامه ابلاغ شده تولید خودرو صورت گرفته و از نظر تحویل خودرو هم افزایش ۲۵ درصدی و بیشتر از برنامه مصوب، ثبت شده است. سلیمانی؛ درباره تحویل خودروی شاهین و روندی که این بخش وجود دارد، گفت: از روز شنبه (امروز)، تولید خودروی شاهین به ۱۵۰ دستگاه در روز رسیده است و این در حالی است که هفته‌های گذشته میزان تولید این خودرو کمتر از ۱۰۰ دستگاه در روز بود؛ این امر نویدبخش آن است که مشکلی در تأمین و تدارک قطعات مورد نیاز خودروی شاهین نداریم و تحویل این خودرو به مشتریان نیز با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد. او با بیان اینکه تحریم و فضای اقتصاد باعث شد که روند تأمین قطعات خودرو با چالش‌هایی مواجه شود، اظهار کرد: با همکاری و همدلی تمام بخش‌‌ها روند تأمین قطعات بهبود یافته است و با افزایش تولید محصولات و ورود محصولات جدید به خط تولید سایپا، محصولات قدیمی کنار گذاشته خواهند شد. سلیمانی؛ گفت: این امر کمک می‌کند تا ضمن تأمین خواسته‌های مردم، بازار خودرو متحول شود؛ بر این اساس امیدوارم که در شش ماهه دوم امسال، محصولات جدید سایپا شامل شاهین اتومات، آریا و اطلس، تجاری‌سازی و به بازار عرضه شود.