ایجاد بسترهای تأمین مالی و رونق بازارسازی ضرورتی برای گسترش بازار محصولات ایرانساخت است تا این محصولات به بازارهای داخلی و بینالمللی وارد شوند. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، با حمایت از تأمین مالی بازارهای این حوزه که در سند […]
ایجاد بسترهای تأمین مالی و رونق بازارسازی ضرورتی برای گسترش بازار محصولات ایرانساخت است تا این محصولات به بازارهای داخلی و بینالمللی وارد شوند. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، با حمایت از تأمین مالی بازارهای این حوزه که در سند گسترش کاربرد فناوری نانو در افق ۱۴۰۴ تعریف شده است زمینه را برای ورود این محصولات به جامعه و تجاریسازی توانمندیهای فناورانه فراهم کرده است. در این سند وجود برنامههای منسجم و منعطف و تأمین منابع مالی مور دنیاز دو راهبرد مودر توجه بوده است و برنامههای اجرایی آن هر سه سال یک بار و اقدامات اجرایی آن به صورت سالانه مورد ارزیابی قرار میگیرد و در صورت نیاز، تغییر میکند.
رشد حمایتهای مالی نانوفناوری
از سال ۱۳۸۴ تا پایان سال ۱۳۹۹ بیش از پنجهزار و ۲۸۳ میلیارد ریال به برنامههای ملی پیشرفت فناوری نانو اختصاص یافته است. با سرمایهگذاری هوشمند دولتها در فناوری نانو برای کمک به بخشخصوصی برای توسعه و تجاریسازی محصولات ایرانساخت، علاوه بر تحقق دستاوردهای قابلتوجه همچون توسعه صنایع دانشبنیان و افزایش بهرهوری صنایع موجود، جلوگیری از خروج ارز، کاهش قیمت محصولات داخلی و افزایش اشتغال متخصصان، چندین برابر بودجه هزینه شده به صورت مالیات حاصل از فعالیت بخشهای تولیدی به خزانه دولت بازمیگردد. با گذشت بیش از ۱۵ سال از آغاز برنامه ملی پیشرفت فناوری نانو در کشور، توانمندی قابلتوجهی در دانشگاهها و مراکز علمی و مراکز نوآوری ایجاد شده است. همچنین شرکتهای دانشبنیان و خلاق نانو با تکیه بر این توانمندیها توانستهاند در مسیر مناسبی برای جهش تولیدات دانشبنیان قدم بگذارند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.