پایانه خط ۳ مترو پایتخت به مناقصه گذاشته می‌شود

معاون شهردار پایانه خط ۳ مترو پایتخت به مناقصه گذاشته می‌شود معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر غیرعلمی بودن ساخت پل صدر پاسخ داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، مازیارحسینی در دیدار با خبرنگاران حوزه حمل و نقل با اشاره به برخی انتقادات از پروژه صدر و […]

معاون شهردار

پایانه خط ۳ مترو پایتخت به مناقصه گذاشته می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر غیرعلمی بودن ساخت پل صدر پاسخ داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مازیارحسینی در دیدار با خبرنگاران حوزه حمل و نقل با اشاره به برخی انتقادات از پروژه صدر و ادعای یکی از مسؤولان وزارت راه و شهرسازی مبنی بر این‌که پروژه صدر حتی ۴ برگ مطالعات نداشته است، گفت: من مسؤول ارشد طراحی پل صدر از صفر تا ۱۰۰ بوده‌ام.

وی با بیان این‌که اگر واقعاً پروژه عظیم صدر بدون مطالعات انجام شده، ما هنرمند هستیم، افزود: پل صدر جوایز و تقدیرنامه‌های زیادی از مراکز بزرگ علمی و مهندسی دارد و اگر واقعاً پل صدر آبکی و دم دستی بوده، قطعا مورد تقدیر این همه مرکز علمی قرار نمی‌گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که ممکن است در هر پروژه‌ای منافع گروه‌های کوچک و برخی افراد تأمین نشود، گفت: طبیعی است که در هر پروژه‌ای گروه کوچک نفع نبرند و تدبیر ما نیز نفع حداکثری به امور مردم بود.

حسینی با اشاره به ترافیک پل صدر و نیایش تصریح کرد: تا چند روز آتی مشکل ترافیک شدید پل صدر و نیایش نیز برطرف می‌شود، چراکه راه‌های اضطراری دسترسی از ابتدا باز گذاشته شد و بسته می‌شود؛ این در حالی است که قرار نبود این اتفاق رخ دهد.

وی با بیان این‌که باید صداقت و دقت در خبر‌ها رعایت شود تا اعتماد تضییع نشود، در مورد سرانجام LEZ تصریح کرد: برای طرح LEZ قدم به قدم مراحل را به مردم توضیح خواهیم داد و در قدم اول هر خودرویی که بخواهد وارد طرح زوج و فرد شود، باید معاینه فنی داشته باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که کنترل معاینه فنی از طریق سیستم هوشمند و پلیس انجام می‌گیرد، درمورد ظاهر نامناسب برخی تاکسی‌‌ها و اتوبوس‌‌ها، گفت: برابر ابلاغیه‌ای که به سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی داشته‌ایم، عنوان کردیم که ظاهر و فیزیک مناسب خودرو‌ها باید مورد نظر قرار گیرد و نباید به تاکسی و اتوبوسی که ظاهر مناسبی ندارد، اجازه تردد داد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که از این پس هر ماه یک ایستگاه مترو راه‌اندازی می‌شود، افزود: تمامی ایستگاه‌های خط ۳ تا پایان سال به اتمام می‌رسد و پایانه خط ۳ را نیز به مناقصه می‌گذاریم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در مورد بستن راه‌های اضطراری به پل صدر برای مهار ترافیک آن تأییدیه شورای ترافیک تهران گرفته شده یا خیر، گفت: تا آن‌جا که اطلاع دارم، شورای ترافیک تهران مدت‌هاست که تشکیل نشده و اگر لازم باشد برای تصویب این موضوع، پیشنهاد خود را به شورای عالی ترافیک می‌برم چراکه طراح و سازنده این پل من هستم و تمام مسیرهایی که باعث بهبود تردد در این پل می‌شود را می‌شناسم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ساخت مترو جدید و تکمیل نواقص خطوط قدیمی از مهم‌ترین اولویت‌های معاونت حمل و نقل است، خاطرنشان کرد: با مدیرعامل مترو جلسه داشته و مجدداً با او جلسه داریم تا مترو به صورت علمی و زیرساختی پیش برود و اینطور نگویند که سیاسی و انتخاباتی است، هرچند که نفع ساخت مترو برای مردم است.

 

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که به شدت بر روی معماری ایستگاه‌ها و ترمینال‌‌ها حساس هستم، گفت: از این پس حتی یک ایستگاه یا ترمینال را نخواهیم دید که معماری در آن رعایت نشده باشد و نیازهای انسان‌محور همچون سرویس بهداشتی و اتاق مادر و کودک نیز ایجاد و توسعه خواهد یافت.