مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، گفت: از آغاز سال ۱۴۰۰ تا آخر مردادماه، ۵۲۳ هزار دستگاه خودروی یونیک برای اولینبار به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کردهاند، از این تعداد ۴۹۸ هزار دستگاه موفق به اخذ گواهی معاینه فنی شدند که ۱۰۶ هزار خودرو معاینه فنی برتر دریافت کردند. به گزارش مناقصهمزایده، حسین […]
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، گفت: از آغاز سال ۱۴۰۰ تا آخر مردادماه، ۵۲۳ هزار دستگاه خودروی یونیک برای اولینبار به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کردهاند، از این تعداد ۴۹۸ هزار دستگاه موفق به اخذ گواهی معاینه فنی شدند که ۱۰۶ هزار خودرو معاینه فنی برتر دریافت کردند. به گزارش مناقصهمزایده، حسین مقدم؛ ادامه داد: حدود ۲۵ هزار دستگاه اصلاً نتوانستند گواهی معاینه فنی اخذ کنند و ۳۱ درصد خودروها مجدداً باید به مراکز معاینه فنی مراجعه و رفع ایراد کنند. به دلایل مختلف مانند گران شدن خدمات و قطعات خودرو آمار مردودی خودروها در معاینه فنی افزایش پیدا کرده است. مقدم؛ ادامه داد: همگان میدانند که هرچه قدر سرویس نگهداری خودرو را بهتر انجام دهند، میزان خرابی خودرو پایینتر میآید. با توجه به اینکه قطعات خودرو و خدمات روزبهروز افزایش قیمت پیدا میکند، شرایط سرویس نگهداری هم کمی دشوار شده است و متأسفانه سالانه شهروندان برای دریافت خدمات معاینه فنی که مراجعه میکنند، متوجه میشوند خیلی از قطعات خودرویشان از کار افتاده است و میزان خراب شدن این قطعات هم به دلیل این است که اقدامات اولیه به موقع انجام نمیشود. مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، گفت: تقریباً ۹ تست مکانیزه داریم؛ که در این نوع با اهمیتترین آنها تست آلایندگی است؛ که متأسفانه هنوز ۱۴ درصد خودروها از علت آلایندگی مردود میشوند و ۱۱ درصد خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه میکنند از ترمز مردود میشوند. همگان میدانند که نقص ترمز در بروز تصادفات ایفای نقش میکند. مقدم؛ اظهار کرد: با توجه به این که آمار مردودی خودروها در مراجعات اول مقداری زیادتر از سالهای قبل شده است، افراد سرویسهای دورهای را حتماً برای قطعات موتور و مواردی که برای ایمنی خودروهایشان مانند ترمز و متعلقات جلوبندی است، انجام دهند. مقدم؛ تأکید کرد: توصیه میکنیم که افراد به مراکز تعمیرگاهی مجازی که برای خودروی خاص است، مراجعه کنند. معاینه فنی فقط ایراد خودرو را شناسایی میکند و تعمیرات به عهده گروه دیگر است. وی درباره اینکه خودروهای مردودی در مراکز معاینه فنی الزاماً به تعمیرگاههای مستقر در مراکز معرفی میشوند، گفت: قطعاً پاسخ منفی است. در همه مراکز معاینه فنی در چند جا بنرهایی نصب کردهایم و اعلام کردهایم که مراجعه به این تعمیرگاهها صددرصد اختیاری است و الزامی وجود ندارد. این تعمیرگاه که متعلق به بخشخصوصی است صرفاً برای انجام خدمات جزیی در مراکز معاینه فنی تهویه شده است که سرعت کار بالا رود. هر خودرویی که مردود شود ۱۴ روز فرصت دارد که رفع نقص انجام دهد و در این ۱۴ روز به هر تعمیرگاهی که اطمینان دارد مراجعه کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.