رونمایی از سامانه جدید اعمال قانون پلیس

رونمایی از سامانه جدید اعمال قانون پلیس جانشین پلیس راهور پایتخت، در بیان نحوه عملکرد سامانه‌های ثبت تخلفات ساکن به صورت نظارتی و نحوه عملکرد آن‌‌ها، اظهار داشت: تخلفات ساکن مانند توقفات دوبله و تخلفات توقف در ایستگاه اتوبوس از طریق دوربین‌های نظارت تصویری که در مراکز مانیتورینگ این پلیس وجود دارد با اضافه شدن […]

رونمایی از سامانه جدید اعمال قانون پلیس

جانشین پلیس راهور پایتخت، در بیان نحوه عملکرد سامانه‌های ثبت تخلفات ساکن به صورت نظارتی و نحوه عملکرد آن‌‌ها، اظهار داشت: تخلفات ساکن مانند توقفات دوبله و تخلفات توقف در ایستگاه اتوبوس از طریق دوربین‌های نظارت تصویری که در مراکز مانیتورینگ این پلیس وجود دارد با اضافه شدن سامانه‌ای همزمان از متخلف و تخلف عکس گرفته و ضمن اعمال قانون این دو مورد ذخیره‌سازی می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور؛ جانشین پلیس راهور تهران بزرگ، تصریح کرد: کاربری که در مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ حضور دارد مشخصات راننده متخلف را با اطلاعاتی که در دسترس دارد مطابقت داده و توسط این سامانه و عکسی که از زمان و مکان و نحوه تخلف راننده در اختیار دارد اقدام به ثبت این داده‌ها و اعمال قانون در سامانه کرده که بلافاصله پس از این ثبت، پیامکی برای فرد متخلف ارسال شده و وی را از این موضوع مطلع می‌سازد. سرهنگ موسوی‌پور؛ گفت: همزمان دو اقدام راننده و اقدام وی در زمان تخلف در این سامانه ثبت و ضبط و مستند‌سازی می‌شود. وی تصریح کرد: ثبت تخلف به سه صورت مورد بررسی و اقدام قرار می‌گیرد که در وهله اول از طریق همین سامانه هوشمند و ثبت و ضبط تخلفات و نوع تخلف به صورت همزمان صورت می‌گیرد که بلافاصله برای راننده متخلف پیامک ارسال می‌شود؛ صورت بعدی ثبت تخلفات توسط دست افزار یا همان گوشی‌های هوشمندی است که در اختیار کارکنان قرار دارد که رانندگان متخلف را اعمال قانون کرده و مورد سوم اعمال قانون‌هایی است که رانندگان متخلف پلیس را نمی‌بینند ولی پلیس در محل حضور دارد و به صورت نامحسوس با تخلفات برخورد می‌کند.

تشدید مجازات برای رانندگانی که از صحنه تصادف فرار می‌کنند

همچنین سرهنگ‌رابعه جوانبخت؛ افزود: در تبصره۲ ماده ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی نیز آمده است، اگر همان راننده در صحنه بماند و موجبات تخفیف آلام و جراحات مصدوم را فراهم کند، از تخفیف مجازات برخوردار می‌شود. وی تأکید کرد: قانون در برابر راننده‌ای که شهروندی مسؤول و متعهد است با راننده‌ای که مسؤولیت خود را انجام نمی‌دهد رفتاری مشابه نخواهد داشت. کارشناس تصادفات پلیس راهور فاتب، یادآور شد: رانندگان نباید تصور کنند، در همه موارد تصادف آن‌‌‌ها مقصر هستند، بلکه در بسیاری از اوقات عابر پیاده مقصر است؛ لذا اگر با عابر پیاده‌ای تصادف کردند در محل بمانند و پای آن تصمیم بایستند چرا که قانون و بیمه، حمایت‌ها و پوشش‌های لازم را انجام می‌دهد.

مخدوش کردن پلاک جرم و در مراجع قضایی رسیدگی می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده پلیس راهور تهران بزرگ، بیان داشت: طرح برخورد قاطع با رانندگانی که اقدام به پوشش پلاک از طریق پوشاندن، گذاشتن کاور و یا دیگر پوشش‌‌‌ها به منظور ورود به محدوده طرح ترافیک یا محدوده کاهش آلودگی هوا و … اقدام می‌کنند در دستور جدی کار مأموران ما قرار دارد. سرهنگ جهانشاه بهرام‌آبادی؛ ادامه داد: عوامل پلیس راهور با حضور فیزیکی در سطح معابر پایتخت و استفاده از دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف شهری به صورت مکانیزه، برای رانندگان متخلف اعمال قانون خواهند کرد. وی گفت: به استناد ماده۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر در ارقام پلاک و مخدوشی آن جرم بوده و در صورت مشاهده مأموران پلیس ضمن جلوگیری از تردد این خودرو‌‌ها برای رسیدگی و برخورد قانونی به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.

تعویضپلاک در ۲ مرکز تهران بدون پیاده شدن از خودرو

 سرهنگ محمدی؛ درخصوص خدمات تعویضپلاک اینترنتی در دو مرکز در تهران اظهار کرد: در شماره‌گذاری اینترنتی شخص در کمتر از ١۰ دقیقه خدمات دریافت می‌کند و این دریافت خدمات بدون این است که فرد از خودرو پیاده شود. وی با تأکید بر اینکه همه خودرو‌‌ها خدمات دریافت می‌کنند، گفت: به هر کسی که بتواند ثبت‌نام کند، از پیکان و پراید تا هر نوع خودروی دیگر خدمات ارائه می‌کنیم. محمدی؛ ادامه داد: این خدمت‌رسانی دایر است و هم در مرکز میثم و هم در مرکز خاوران فعال است و به‌زودی در کلانشهرهایی مثل اصفهان و خراسان نیز راه‌اندازی خواهد شد. رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا، با بیان اینکه این خدمات بسیار خوبی است، گفت: از عموم شهروندان که نمی‌توانند نوبت بگیرند انتظار داریم به شماره‌گذاری اینترنتی مراجعه کنند. ٨۵ درصد عملیات با تلفن همراه در منزلشان انجام می‌شود و صرفاً برای ١۰ تا ١۵ درصد به مرکز مراجعه می‌کنند که صرفاً برای بازدید خودرو و فک و نصب پلاک خواهد بود. همچنین هیچ تماسی بین شهروندان و همکاران ما برقرار نمی‌شود و از خودرو پیاده نمی‌شوند.