اسناد خزانه اسلامی در صدر معاملات فرابورس

اسناد خزانه اسلامی در صدر معاملات فرابورس در نخستین روز هفته، ارزش داد و ستد‌ها در فرابورس ایران افزون بر یک هزار و ۲۵ میلیارد ریال بود. به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط عمومی فرابورس ایران، بازار فرابورس در شانزدهمین روز مردادماه شاهد داد و ستد بیش از ۲۷۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار […]

اسناد خزانه اسلامی در صدر معاملات فرابورس

در نخستین روز هفته، ارزش داد و ستد‌ها در فرابورس ایران افزون بر یک هزار و ۲۵ میلیارد ریال بود.

به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط عمومی فرابورس ایران، بازار فرابورس در شانزدهمین روز مردادماه شاهد داد و ستد بیش از ۲۷۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و ۲۵ میلیارد و ۱۷۴ میلیون ریال بود.

آیفکس هم با رشد ۱٫۶۹ واحدی نسبت به روز معاملاتی پیشین نمایشگر عدد ۸۱۵٫۰۹ بود و نماد پالایش نفت تهران و ذوب آهن اصفهان بیش‌ترین تأثیر را در این وضعیت داشت.

طی این روز اوراق تسهیلات مسکن نیز در تمامی نماد‌ها با کاهش قیمت مواجه شد و هر ورقه از این اوراق در بازه ۹۷۳ تا ۹۹۳ هزار ریال دست به دست شد.

طبق این گزارش، بیش‌ترین حجم و ارزش معاملات سهام در نخستین روز هفته متعلق به ذوب آهن اصفهان با معامله ۴۵ میلیون سهم به ارزش ۱۱۸ میلیارد ریال بود. در عین حال سهام آتیه داده پرداز به همراه البرز بالک و تابان هور بیش‌ترین افزایش قیمت و صنایع فولاد آلیاژی یزد، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، بیمه سامان و روان فن آور بیش‌ترین کاهش قیمت را در روز جاری تجربه کردند.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیش‌ترین حجم معاملات متعلق به اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۳» بود و ارزش معاملات روزانه در تمام نمادهای اسناد خزانه اسلامی به رقم ۱۶۱ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال رسید.

همچنین، بیش‌ترین حجم معاملات ‏ETF‏ هم به صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان با خرید و فروش دو میلیون و ۲۷۰ هزار سهم اختصاص یافت.

 

این گزارش می‌افزاید، نمادهای معاملاتی بانک سرمایه و شرکت اعتباری کوثر مرکزی پس از به حد نصاب نرسیدن مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و نمادهای معاملاتی اوراق مشارکت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (ومدکو۱۱) و اوراق گواهی سپرده عام بانک گردشگری پس از پرداخت سود علی‌الحساب ماهانه اوراق بازگشایی شد.