بازسازی اتوبوس‌های شهر تهران از طریق برگزاری مناقصه

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، درباره جزییات ورود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقلی تهران، گفت: اورهال اتوبوس‌های بخش‌خصوصی از محل تبصره۱۸ قانون بودجه دولت و بازسازی و اورهال اتوبوس‌های شرکت واحد را در دستور کار قرار داریم که از ردیف بودجه‌های شهرداری و ظرفیت تبصره ۱۸ بودجه دولت برای آن‌‌ها استفاده می‌کنیم. به گزارش مناقصه‌مزایده، […]

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، درباره جزییات ورود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقلی تهران، گفت: اورهال اتوبوس‌های بخش‌خصوصی از محل تبصره۱۸ قانون بودجه دولت و بازسازی و اورهال اتوبوس‌های شرکت واحد را در دستور کار قرار داریم که از ردیف بودجه‌های شهرداری و ظرفیت تبصره ۱۸ بودجه دولت برای آن‌‌ها استفاده می‌کنیم. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمود ترفع؛ ادامه داد: برای بازسازی اتوبوس‌های مجموعه شرکت واحد از تعمیرگاه‌های خود شرکت استفاده کردیم و مناقصه نیز برگزار کرده‌ایم و امیدواریم شرکتی برای بازسازی این اتوبوس برنده شود و قولی که در بازسازی اتوبوس‌‌ها داده‌ایم، قطعاً سعی می‌کنیم تحقق پیدا کند. ترفع؛ افزود: برای خرید اتوبوس نیز قول خرید ۲۰۰ دستگاه شامل خودروهای ون سامانه جانبازان و معلولین و اتوبوس تک‌کابین را تا پایان مهرماه داده‌ایم که تحقق پیدا خواهد کرد. او در پاسخ به اینکه با توجه به ورود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نو و اورهال شده به سیستم، شرکت واحد از نیروی راننده کافی برخوردار است یا خیر گفت: در اسفندماه سال گذشته ۸۵۰ نفر بازنشسته شدند و همچنین ۷۵۰ نفر نیز در اسفند ماه سال ۹۸ بازنشسته شدند. در سال‌جاری نیز پیش‌بینی بازنشستگی حداقل حدود ۷۰۰ نفر را داریم در نتیجه با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو هستیم. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، افزود: در حال رایزنی برای اخذ مجوزهای لازم جهت جذب نیرو از طریق زیرمجموعه‌های شهرداری مانند هادیان شهر هستیم. از طرفی مکاتبه‌ای با مجموعه‌های شهرداری داشتیم که اگر کسی گواهینامه رانندگی پایه یک دارد در صورت امکان از این ظرفیت نیز در شرکت واحد اتوبوسرانی برای جبران کمبود نیروی انسانی استفاده کنیم. او در پاسخ به این سؤال که آیا تا پایان سال به غیر از این تعداد اتوبوس، اتوبوس جدیدی به ناوگان حمل‌ونقلی تهران اضافه خواهد شد، گفت: این تعداد وعده ما برای بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی بود و تا پایان سال حداقل یک قرارداد دیگر برای خرید اتوبوس خواهیم داشت که احتمالاً حدود ۲۰۰ اتوبوس را شامل می‌شود. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در واکنش به اینکه براساس اعلام سامانه ۱۸۸۸ بیشترین شکایت مردم تهران در مردادماه مربوط به دیر رسیدن اتوبوس‌های بخش‌خصوصی بوده است، گفت: عمده دلیل این تأخیر‌ها به خاطر توقف فعالیت ۸۰۰ دستگاه اتوبوس است که مخازن گاز آن‌‌ها منقضی شده و اجازه فعالیت ندارند. با رایزنی که با وزات صمت، مؤسسه ملی استاندارد، کارخانه‌های تولیدکننده مخازن گاز و شرکت‌های خودروساز داشتیم به جمع‌بندی خوبی رسیدیم. او ادامه داد: منابع مالی آن نیز در اختیار ما قرار گرفته است و طی دیروز و امروز یک دستگاه اتوبوس و مخازن گاز به صورت پایلوت تحویل کارخانه داده‌ایم تا نصب آزمایشی انجام و تأییدیه‌های آن اخذ شود و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز با سرعت به چرخه برگردند. با این تعداد اتوبوس تأخیرهایی که اکنون در ایستگاه‌ها وجود دارد جبران می‌شود. ترفع؛ گفت: حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به تدریج و تا پایان مهر به چرخه باز می‌گردند. ترفع؛ درباره واکسیناسیون پرسنل شرکت واحد اتوبوسرانی، گفت: واکسیناسیون دُز اول پرسنل به‌طور کامل انجام شده است و بخشی از رانندگان تاکسی و پرسنل مناطق شهرداری نیز در سایت واکسیناسیون شرکت واحد واکسینه شده‌اند. در مرحله بعدی خانواده پرسنل شرکت واحد واکسینه خواهند شد.