بیش از ۹۰ درصد خودروهای ثبت‌نامی در بازار به فروش می‌رسد

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان، در مورد وضعیت بازار خودرو، اظهار کرد: در یک ماه گذشته به علت نوسانات ارز، در بازار خودرو افزایش قیمت رخ داد، به همین علت معاملات بسیار کم و محدود انجام می‌شود و تنها اگر مصرف‌کننده‌ای نیاز به خودرو داشته باشد، خرید می‌کند. بازار رونقی ندارد و کششی برای افزایش […]

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان، در مورد وضعیت بازار خودرو، اظهار کرد: در یک ماه گذشته به علت نوسانات ارز، در بازار خودرو افزایش قیمت رخ داد، به همین علت معاملات بسیار کم و محدود انجام می‌شود و تنها اگر مصرف‌کننده‌ای نیاز به خودرو داشته باشد، خرید می‌کند. بازار رونقی ندارد و کششی برای افزایش قیمت در بازار نیست. به گزارش از ایلنا، حمیدرضا قندی؛ با اشاره به نرخ روز خودرو، گفت: در ابتدای سال از بین خودروهای ساخت ۱۴۰۰، پژو ۲۰۶ حدود ۱۹۵ میلیون تومان بود که امروز ۲۵۰ میلیون تومان رسیده است. در این مدت سمند از ۱۸۵ میلیون تومان به ۲۴۵ میلیون تومان، پژو پارس از ۲۳۰ میلیون تومان به ۲۷۵ میلیون تومان، پژو تیوفایو از ۲۵۰ میلیون تومان به ۳۱۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ ساخت سال ۹۹ از ۱۱۰ میلیون تومان به ۱۴۰ میلیون تومان رسیده است. از فروردین ماه تاکنون شیب افزایش به این صورت بوده است و از ابتدای سال تاکنون می‌توان گفت؛ میزان افزایش قیمت خودرو ۱۵ تا ۲۰ درصد بوده است. قندی؛ در ادامه تصریح کرد: خودروساز‌ها عرضه خودروی خود را کم کرده‌اند، از بین کسانی هم که از طریق قرعه‌کشی خودرو خریداری می‌کنند حدود ۹۰ درصد خودروی خریداری شده را در بازار می‌فروشند. این در حالی است که این خودرو‌ها یک سال در رهن است و این اتفاق یک رانت را در بازار به وجود می‌آورد. متأسفانه یک پژو پارس را که از کارخانه ۱۴۰ میلیون می‌خرند را در بازار به قیمت ۲۵۰ میلیون تومان می‌فروشند و ۱۰۰ میلیون تومان سود می‌کنند. وی همچنین اضافه کرد: شورای‌رقابت باید با توجه به قیمت حاشیه بازار قیمت‌گذاری کند. یعنی باید قیمت‌ها را رصد کند و با اختلاف پنج درصد قیمت‌گذاری کند تا حق مصرف‌کننده واقعی پایمال نشده و این سود‌ها به جیب دلال‌های بازار نرود. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان، در پاسخ به سؤالی در مورد تأثیر واردات خودروهای هیبریدی بر بازار در صورت تصویب نهایی طرح مجلس، گفت: با دلار ۲۸ هزار تومانی امروز حتی اگر تعرفه گمرک خودروهای هیبریدی حذف شود، قیمت خودروی وارداتی بسیار زیاد می‌شود. بنابراین با دلار ۲۸ هزار تومانی عملاً اتفاقی در این راستا نمی‌افتد. مگر اینکه صادرکنندگان در قبال صادرات کالای خود خودرو وارد کنند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: سه تا چهار سال است که واردات خودرو ممنوع شده است، مطمئناً اگر خودروهای خارجی به صورت انبوه با هر قیمتی وارد بازار ایران شود، خودروهایی که در کشور هستند، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش قیمت خواهند داشت.