دبیر انجمن صنفی دریانوردان، با اشاره به پنج چالش ناوگان دریایی فرسوده کشور، گفت: خرید کشتیهای جدید و نوسازی ناوگان ضرورت بسیار مهم در حوزه دریایی است. به گزارش مناقصهمزایده، سامان رضایی؛ درباره اثرات تحققبخشی از دستورات وزیر راهوشهرسازی، مبنی بر تدوین نقشهراه بهبود کیفیت ناوگان حملونقل و تدوین نقشه اقدام کریدورهای بینالمللی بر توسعه […]
دبیر انجمن صنفی دریانوردان، با اشاره به پنج چالش ناوگان دریایی فرسوده کشور، گفت: خرید کشتیهای جدید و نوسازی ناوگان ضرورت بسیار مهم در حوزه دریایی است. به گزارش مناقصهمزایده، سامان رضایی؛ درباره اثرات تحققبخشی از دستورات وزیر راهوشهرسازی، مبنی بر تدوین نقشهراه بهبود کیفیت ناوگان حملونقل و تدوین نقشه اقدام کریدورهای بینالمللی بر توسعه بنادر شمالی و جنوبی کشور، اظهار کرد: در رابطه با توسعه ناوگان ملی دریایی چند مسأله را میتوان در کنار هم دید که شامل موضوع سختافزار و نرمافزار است و در راستای توسعه باید مدنظر قرار گیرد. دبیر انجمن صنفی دریانوردان، افزود: تجهیزات حوزه دریایی و بندری و نیز ناوگان دریایی کشور بهواسطه تحریمها و شرایط نامناسب اقتصادی، فرسوده شده و طی چند سال اخیر اجازه خرید کشتی جدید و نوسازی ناوگان ملی را نداشتهایم. در عین منابع موجود طی چند سال گذشته، صرف کشتیهای قدیمی و دسته چندم شده است. وی تصریح کرد: کشتیها با عمر بالا ضمن استهلاک بیشتر، هزینههای پشتیبانی بالاتر و ایمنی پایینتری دارند و لذا خرید کشتیهای جدید و نوسازی کشتیهای موجود، یک ضرورت بسیار مهم برای حوزه دریایی کشور است. به گفته دبیر انجمن صنفی دریانوردان؛ ایمنی پایین، محدودیت در اجاره و تردد کشتی با سن بالا، عدم تطابق با الزامات و استانداردهای روز، استهلاک بالا و هزینههای پشتیبانی تصاعدی پنج چالش مهم ناوگان دریایی فرسوده است. دبیر انجمن صنفی دریانوردان، با اشاره به اینکه در کنار خرید کشتیهای جدید و بهروز، باید انتقال تکنولوژی ساخت این کشتیها، همزمان به کشتیسازیهای داخلی منتقل شود، اظهار کرد: این نگاه بسیار مهم و ضروری است تا بتوانیم در حوزه صنایع دریایی و کشتیسازی عملکرد بهتری در آینده داشته باشیم. رضایی؛ با تأکید بر اینکه نیروی انسانی متخصص یکی از دیگر مسائل مهمی است که باید در حوزه دریایی به آن اشاره داشت، گفت: نیروی کارآمد در حوزه دریایی و بندری مسأله بسیاری مهمی است که کشور با توجه به ظرفیتهای بالای موجود به آن نیازمند است. وی با بیان اینکه دستیابی به شناورهای هوشمند یکی دیگر از مسائلی است که حملونقل دریایی کشور در آینده بسیار نزدیک به آن نیازمند خواهد بود، گفت: رفع عقبماندگیها در صنعت کشتیسازی به سادگی قابل جبران نخواهد بود. یکی از راهکارهای کاهش فاصله، بهرهمندی از ویژگی و مزیت فناوریهای نوین از جمله تکنولوژی ساخت شناورهای تجاری هوشمند به عنوان یک واقعیت در آینده نزدیک صنعت کشتیرانی است. دبیر انجمن صنفی دریانوردان، بیان کرد: ضمن اینکه پتانسیل دانشگاهی و تخصصی در ایران این امکان را فراهم کرده که میتواند همانند یک کشور پیشرو در منطقه خاورمیانه به منظور ساخت شناورهای تجاری هوشمند فعالیت کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.