شرایط صدور کارت شهروندی برای ساکنان منطقه آزاد اروند تشریح شد

مدیر فن‌آوری اطلاعات و تحولات اداری سازمان منطقه آزاد اروند، شرایط صدور کارت شهروندی برای مردم شهرستان‌های آبادان و خرمشهر را تشریح کرد. به گزارش مناقصه مزایده، کمال‌رضایی اظهار کرد: به منظور استفاده از حداکثر ظرفیت نیروی بومی ساکن در منطقه به عنوان نخستین اقدام در جهت توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش نیروی انسانی، واحد […]

مدیر فن‌آوری اطلاعات و تحولات اداری سازمان منطقه آزاد اروند، شرایط صدور کارت شهروندی برای مردم شهرستان‌های آبادان و خرمشهر را تشریح کرد.

به گزارش مناقصه مزایده، کمال‌رضایی اظهار کرد: به منظور استفاده از حداکثر ظرفیت نیروی بومی ساکن در منطقه به عنوان نخستین اقدام در جهت توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش نیروی انسانی، واحد کار و امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند با استناد به ماده ۵ قانون مناطق آزاد و قوانین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال برنامه‌ریزی و توافق با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای آموزش تکمیلی نیروی کار مستقر در شهرهای آبادان و خرمشهر است که تنها راه شناخت، تفکیک و آنالیز اطلاعات شهروندان ساکن منطقه آزاد اروند با سایر شهر‌ها و مناطق همجوار به منظور تمرکز بر ایجاد فضای کسب و کار در جهت توسعه پایدار منطقه، صدور «کارت شهروندی» است.

رضایی، هدف از جمع‌آوری اطلاعات شهروندان را استفاده از آن‌ها در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، آموزشی و رفاهی سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد و افزود: تعیین مسیر درست و سریع و برداشتن گام بلند در توسعه منطقه آزاد اروند از دیگر اهداف به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: از آن‌جایی که ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار در شهرهای آبادان و خرمشهر (منطقه آزاد اروند) یکی از دغدغه‌های اصلی مسؤولان است، موضوع اولویت به‌کارگیری نیروهای بومی توسط سرمایه‌گذاران همواره مورد تأکید بوده است که بهترین راه تشخیص بومی بودن افراد وجود کارت شهروندیست که تنها برای ساکنان این دو شهر صادر می‌شود.