احضارتلفنی در انتظار رانندگان پُرسرعت

  سرهنگ مجید رنجبر؛ رئیس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ، از رصد ۲۴ ساعته سرعت‌های غیرمجاز از طریق دوربین‌ها خبر داد و گفت: با رصد سرعت‌های غیرمجاز از طریق دوربین‌ها برای رانندگان دارای سرعت‌های بالا پیامک ارسال شده و در صورت تکرار تخلف، ثبت شکایت پلاک خودرو صورت می‌گیرد. به گزارش مناقصه‌مزایده، […]

 

سرهنگ مجید رنجبر؛ رئیس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ، از رصد ۲۴ ساعته سرعت‌های غیرمجاز از طریق دوربین‌ها خبر داد و گفت: با رصد سرعت‌های غیرمجاز از طریق دوربین‌ها برای رانندگان دارای سرعت‌های بالا پیامک ارسال شده و در صورت تکرار تخلف، ثبت شکایت پلاک خودرو صورت می‌گیرد. به گزارش مناقصه‌مزایده، سرهنگ مجید رنجبر؛ تصریح کرد: برابر ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی و تعزیرات ۱۳۷۵ همکاران بنده از طریق دوربین‌های نظارتی به‌صورت ۲۴ ساعته معابر خلوت را که احتمال افزایش سرعت‌های غیرمجاز و حتی سرعت‌هایی با ۵۰ کیلومتر بیش از حد مجاز را داریم تک‌تک رصد کرده و رانندگان پُرخطر و پُرسرعت شناسایی می‌شوند. سرهنگ رنجبر؛ با بیان اینکه این دسته از رانندگان از طریق ارسال پیامک و تماس تلفنی به این مرکز احضار می‌شوند، افزود: بنابر دستور مقام قضایی در مرحله اول از این رانندگان تعهدی مبنی بر اخلال در آرامش و نظم عمومی و عدم تکرار گرفته می‌شود. وی ادامه داد: اگر این تخلف از سوی راننده دوباره و مجدد تکرار شود برابر کسب تکلیفی که از مقام محترم قضایی داریم به‌صورت قانونی ثبت شکایت پلاک برای آن‌ها صورت می‌گیرد، بدین صورت که خودروی ثبت شکایت شده در هر نقطه‌ای از سطح کشور مشاهده شود توقیف خواهد شد. همچنین سرهنگ رضا عزیزی؛ رئیس پلیس راه استان همدان نیز، اظهار داشت: هر ساله بیش از ۳۰۰ نفر در سوانح جاده‌ای این استان جان خود را از دست می‌دهند در حالی‌که با بستن کمربند ایمنی می‌توان این رقم را به زیر ۱۰۰ نفر در سال رساند. وی اضافه کرد: ۱۳۲ نفر از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه در سوانح جاده‌ای استان همدان جان باختند که علت مرگ بیش از ۹۰ نفر از آن‌ها نبستن کمربند ایمنی بوده است. سرهنگ عزیزی؛ افزود: حدود ۲۰ درصد راننده و سرنشینان جلو و بیش از ۹۵ درصد سرنشینان عقب خودرو از کمربند ایمنی برای حفاظت از خود استفاده نمی‌کنند. همچنین بیش از ۵۰ درصد از سرنشینان جلوی خودرو به علت ترس از جریمه کمربند ایمنی استفاده می‌کنند. رئیس پلیس راه استان همدان، تأکید کرد: در صورت برخورد دو وسیلهنقلیه هم وزن مثلاً خودروی سواری با سواری چنان‌چه همه سرنشینان از کمربند استفاده کرده تنها سرنشینان جلو مصدوم یا اگر سانحه شدید باشد جان می‌بازند در غیر اینصورت و نبستن کمربند ایمنی احتمال مرگ همه سرنشینان هر دو خودرو زیاد است. سرهنگ عزیزی؛ اضافه کرد: همچنین در صورت استفاده از کمربند ایمنی هنگام واژگونی خودرو، سرنشینان از شیشه به بیرون از وسیله نقلیه پرتاب نشده و شدت جراحت کاهش می‌یابد و تنها در صورت پرس شدن سقف حین واژگونی احتمال مرگ سرنشینان زیاد است. وی با بیان اینکه بسیار از افراد به فرهنگ ایمنی در حین رانندگی توجهی ندارند، اظهار داشت: احتمال برخورد سرنشینان با شیشه جلو و مرگ مغزی آن‌ها هنگام برخورد سوانح رخ به رخ زیاد است.