خرید و فروش ۲۹۱ میلیون اوراق بهادار در بازار فرابورس

معاملات دیروز فرابورس ایران در حالی به پایان رسید که معامله‌گران افزون بر ۲۹۱ میلیون اوراق بهادار را داد و ستد کردند.  به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط عمومی فرابورس در این روز ۲۹۱ میلیون و ۶۹۰ هزار ورقه بهادار در ۲۸ هزار نوبت دادوستد شد و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۳۰۱ […]

معاملات دیروز فرابورس ایران در حالی به پایان رسید که معامله‌گران افزون بر ۲۹۱ میلیون اوراق بهادار را داد و ستد کردند.

 به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط عمومی فرابورس در این روز ۲۹۱ میلیون و ۶۹۰ هزار ورقه بهادار در ۲۸ هزار نوبت دادوستد شد و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۳۰۱ میلیارد ریال رسید.

 در همین حال شاخص کل فرابورس ایران در ابتدای ساعت بازار روند صعودی به خود گرفت اما در ادامه افت کرد و در نهایت با دو واحد رشد نسبت به دیروز روی عدد ۸۱۶٫۹۷ واحد متوقف شد.

بیش‌ترین حجم معاملات بازار سهام متعلق به نماد پالایش نفت تهران به میزان ۴۹ میلیون سهم بود و بالا‌ترین ارزش معاملات با رقم ۱۵۲ میلیارد ریال در همان نماد به ثبت رسید.

در بازار اول، ۷۵ میلیون و ۹۵۰ هزار اوراق بهادار به ارزش ۱۱۹ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال داد و ستد شد که طی آن بالا‌ترین حجم معاملات به نام گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان ثبت شد. همین طور، ۱۶۰ میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال دست به دست شد و بیش‌ترین افزایش قیمت این بازار مربوط به آتیه داده پرداز بود.

علاوه بر این، اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن دیروز هم به روند کاهشی خود ادامه داد و هر ورقه آن در بازار فرابورس در محدوده ۹۳۱ تا ۹۵۱ هزار ریال دست به دست شد، بیش‌ترین افت قیمت مربوط به تسه مهر‌ ۹۳ بود.

در این روز داد و ستد اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۶» به میزان ۸۶ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال، بالا‌ترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت را از آن خود کرد. همچنین در تمامی نمادهای اسناد خزانه اسلامی در مجموع، ۱۹۶ میلیارد ریال مبادله شد.

در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان، بیش‌ترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد به‌طوری که حجم معاملات این صندوق این روز به بیش از ۵ میلیون ورقه بهادار رسید.

طبق این گزارش، سهام شرکت‌های روان فن‌آور، گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان و نیرو سرمایه شاهد بیش‌ترین افزایش قیمت بودند و شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان و بهمن لیزینگ بالا‌ترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

 

این گزارش می‌افزاید، در این روز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت بیمه کوثر پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه بودیم، نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن پردیس با توجه به دریافت اطلاعات مبنی بر تغییر با اهمیت در اطلاعات پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۱۳۹۵ متوقف شد.