مدیرکل راهوشهرسازی لارستان اعلام کرد مناقصه ۳۰ کیلومتر از پروژه چهارخطه لار- جهرم – بندرعباس از سمت لار مدیرکل راهوشهرسازی لارستان، اعلام کرد: ۳۰ کیلومتر از پروژه چهارخطه لار-جهرم-بندرعباس از سمت لار به مناقصه رفته است. به گزارش مناقصهمزایده، حسن شبانی؛ بیان کرد: از میزان شش هزارمیلیارد ریال برای طرحهای راهسازی جنوب استان فارس، دوهزارمیلیارد […]
مدیرکل راهوشهرسازی لارستان اعلام کرد
مناقصه ۳۰ کیلومتر از پروژه چهارخطه لار- جهرم – بندرعباس از سمت لار
مدیرکل راهوشهرسازی لارستان، اعلام کرد: ۳۰ کیلومتر از پروژه چهارخطه لار-جهرم-بندرعباس از سمت لار به مناقصه رفته است. به گزارش مناقصهمزایده، حسن شبانی؛ بیان کرد: از میزان شش هزارمیلیارد ریال برای طرحهای راهسازی جنوب استان فارس، دوهزارمیلیارد ریال آن برای پروژه چهارخطه لار-جهرم-بندرعباس، سه هزار میلیارد ریال برای محور لامرد-خنج و همچنین هزار میلیارد ریال مربوط به طرح راهسازی لار-لامرد است. وی با اشاره به مبلغ دو هزار میلیارد ریال محور لار-جهرم-بندرعباس، افزود: مجوز لازم از سوی سازمان برنامهوبودجه، موافقت اصولی وزارت راهوشهرسازی و بانکمرکزی نیز دریافت شده و قرار است که تا پایان شهریور امسال این مبلغ از طریق بانک ملی پرداخت شود. شبانی؛ گفت: همچنین این مجوزها برای مبلغ سه هزار میلیارد ریال اعتبار محور لامرد-خنج و مبلغ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه لار-لامرد که سالهای زیادی راکد و متوقف شده نیز انجام شده است. وی خاطرنشان کرد: اعتبارات پروژههای مهم راهسازی در شهرستان لارستان و جنوب فارس در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۹۸ حدود سه برابر رشد داشته است. مدیرکل راهوشهرسازی لارستان، یکی از پروژههای اساسی و اولویتدار این اداره کل را تکمیل و بهرهبرداری از طرح چهارخطه کردن محور لار-جهرم-بندرعباس دانست و گفت: هماینک این محور در قالب پنج فاز در حال اجراست. شبانی؛ با بیان اینکه در حالحاضر چهار شرکت پیمانکاری و در قالب پنج قطعه در این طرح ملی مشغول فعالیت هستند، گفت: قطعه اول حد فاصل سه راهی زرین دشت-تونل وحدت به طول هفت کیلومتر و با تعهد شرکت پیمانکاری زیدون کوش در حال اجراست و میانگین پیشرفت فیزیکی این قطعه بیش از ۴۵ درصد است. وی بیان کرد: قطعه دوم نیز از تونل وحدت و دسترسیهای طرفین آن به طول دو کیلومتر توسط شرکت پیمانکاری زیدونکوش و قطعه سوم به طول ٢٤ کیلومتر حدفاصل سهراهی منصورآباد به سهراهی آبباریک با تعهد شرکت پیمانکاری جهاد نصر فارس در حال اجراست که میانگین پیشرفت فیزیکی این قطعه بسیار پایین و کمتر از پنج درصد است. مدیرکل راهوشهرسازی لارستان، همچنین قطعه چهارم این محور را شامل محدوده گردنهبریز به طول ۱۰ کیلومتر توسط شرکت پیمانکاری راه کوهپایه بویر عنوان کرد و گفت: این قطعه نیز با ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست. شبانی؛ قطعه پنجم این پروژه را شامل دو فاز از تقاطع بنارویه تا ابتدای گردنه بریز به طول ۱۹ کیلومتر و همچنین روستای بریز تا گردنه دارابی به طول ۱۱ کیلومتر از سوی شرکت پیمانکاری آب و خاک ذکر کرد که با پیشرفت ناچیز حدود سه درصد وارد فاز عملیاتی شده است. وی گفت: حدود ۳۰ کیلومتر از سمت لار به بندرعباس نیز به مناقصه رفته، اما در عین حال این قطعه پیشرفت فیزیکی مناسبی تاکنون نداشته و پیمانکار هم رغبت چندانی به دلیل کمبود اعتبار برای شتاب بخشی اجرای طرح ندارد. مدیرکل راهوشهرسازی لارستان، همچنین میزان اعتبار پیشبینی شده برای اجرای این ۳۰ کیلومتر را بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد. شبانی؛ همچنین به طرح آزادراه لامرد-پارسیان (هرمزگان) بهعنوان یکی از پروژههای بزرگ راهسازی در جنوب کشور و استان فارس اشاره کرد و گفت: این پروژه با سرمایهگذاری اولیه بالغ بر دوهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، با سرمایهگذاری مشترک دولت و بخشخصوصی احداث میشود. وی بیان کرد: موافقت لازم از سوی هیأت دولت برای اجرای این طرح نیز دریافت شده و براساس تفاهمنامه سهجانبه قرار است که ۴۵ درصد سرمایهگذاری این طرح از سوی شرکت ایمیدرو وابسته به وزارت صمت، ۲۵ درصد قرارگاه خاتمالانبیاء(ص) و ۳۰ درصد نیز از سوی وزارت راهوشهرسازی تأمین شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.