نائبرئیس انجمن اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، ضمن اشاره به جای خالی برنامههای مبتنی بر، از رده خارجسازی خودروهای فرسوده و کاهش آلودگی هوا در برنامههای دولت سیزدهم، گفت: ظرفیت ورود شرکتهای لیزینگ به حوزه اسقاط در قالب طرح جایگزین و ارائه وام یا محاسبه لیزینگی وجود دارد. به گزارش خبرخودرو، داوود کریمی؛ درخصوص برنامههای […]
نائبرئیس انجمن اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، ضمن اشاره به جای خالی برنامههای مبتنی بر، از رده خارجسازی خودروهای فرسوده و کاهش آلودگی هوا در برنامههای دولت سیزدهم، گفت: ظرفیت ورود شرکتهای لیزینگ به حوزه اسقاط در قالب طرح جایگزین و ارائه وام یا محاسبه لیزینگی وجود دارد. به گزارش خبرخودرو، داوود کریمی؛ درخصوص برنامههای دولت سیزدهم و وزرا در حوزه اسقاط خودرو اظهار داشت: دولت جدید و وزرای مربوطه درخصوص از رده خارجسازی خودروهای فرسوده و کاهش آلودگی هوا هیچ اعلامنظری به صورت رسمی نداشتهاند و صرفاً وزیر صمت در برنامهها و اظهارات خود از هدفگذاریها مبنی بر افزایش سه برابری تیراژ تولید خودرو تا سال ۱۴۰۴ خبر داده است. وی افزود: افزایش تیراژ خودرو در صورتی که خودروساز زیر بار مسؤولیت اسقاط برود، به تحرک صنعت اسقاط کمک میکند. نائبرئیس انجمن اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، در ادامه از انباشت حدود ۵۰ هزار گواهی اسقاط در صفحه ستاد مراکز اسقاط خبر داد و افزود: این گواهیها انواع خودروهای تاکسی، سواری و سنگین را شامل میشود و همچنان بلامصرف ماندهاند. کریمی؛ درخصوص وضعیت فعالیت مراکز اسقاط موجود در سطح کشور تصریح کرد: این مراکز علیرغم اینکه تعطیل نیستند اما عملاً عملیات اسقاط در آنها صورت نمیگیرد و اسقاط تنها محدود به تعداد معدودی خودروی دولتی و شخصی شده بهطوری که صرفاً از سه تا هفت درصد ظرفیت این مراکز استفاده میشود. وی درخصوص سابقه اسقاط خودروهای فرسوده از طریق شرکتهای لیزینگ بیان کرد: شرکتهای لیزینگ تاکنون به موضوع اسقاط خودروهای فرسوده ورود نکردهاند و اسقاط توسط خودروسازان انجام میشده است. نائبرئیس انجمن اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، در پایان درخصوص استفاده از ظرفیت شرکتهای لیزینگ در راستای از رده خارجسازی خودروهای فرسوده خاطرنشان کرد: ظرفیت ورود این شرکتها به حوزه اسقاط در قالب طرح جایگزین و ارائه وام یا محاسبه لیزینگی وجود دارد و وام اعطایی به مالک خودروی فرسوده میبایست با شاخصهای سود بانکی مطابقت داشته باشد و لیزینگ به عنوان ابزار کار در خدمت خودروساز قرار بگیرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.