هدف ما از تحقیق و تفحص در صنعت خودرو مچ‌گیری نیست

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، با تصریح بر اینکه هدف ما از تحقیق و تفحص نه‌تنها مچ‌گیری نیست، بلکه ارتقای سطح صنعت خودرو و رفع چالش‌‌ها و مشکلات موجود است، گفت: این صنعت از جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد کشور برخوردار بوده و با ۶۴ رشته صنعتی دیگر در ارتباط است. به گزارش […]

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، با تصریح بر اینکه هدف ما از تحقیق و تفحص نه‌تنها مچ‌گیری نیست، بلکه ارتقای سطح صنعت خودرو و رفع چالش‌‌ها و مشکلات موجود است، گفت: این صنعت از جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد کشور برخوردار بوده و با ۶۴ رشته صنعتی دیگر در ارتباط است. به گزارش مناقصه‌مزایده، علی‌اکبر کریمی؛ در تشریح بازدید میدانی «هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو» از «ایران‌خودرو»، گفت: در ادامه بازدیدهای میدانی هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، از گروه صنعتی ایران‌خودرو بازدید به عمل آمد و ۱۵ محوری که به منظور بررسی عملکرد خودروسازان توسط اعضای این هیأت احصاء شده بود، مورد بررسی قرار گرفت. نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای‌اسلامی، با تصریح بر اینکه هدف ما از تحقیق و تفحص نه‌تنها مچ‌گیری نیست بلکه ارتقای سطح صنعت خودرو و رفع چالش‌‌ها و مشکلات موجود است، ادامه داد: این صنعت از جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد کشور برخوردار بوده و با ۶۴ رشته صنعتی دیگر در ارتباط است بنابراین رونق آن می‌تواند بر سایر صنایع نیر اثرگذار باشد و اشتغالزایی به همراه داشته باشد. وی با تأکید براینکه همه باید تلاش کنیم که وضعیت صنعت خودرو به عنوان صنعتی پیشران در اقتصاد ملی بهبود یابد، افزود: به‌زودی تیم کارشناسانِ هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در ایران‌خودرو مستقر می‌شود و براساس زمان‌بندی پیش‌بینی شده وضعیت عملکردی شرکت در ۱۵ محور مورد تأکید هیأت احصا و جمع‌بندی خواهد شد. این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه در نشست امروز، مدیرعامل ایران‌خودرو گزارش جامعی از آخرین وضعیت این شرکت ارائه کرد، اضافه کرد: به گفته وی تعهدات معوق ایران‌خودرو به ۱۰ هزار دستگاه یعنی کم‌ترین میزان طی سال‌های اخیر رسیده است. وی اضافه کرد: براساس گزارش مذکور فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار موجب افزایش تقاضا در این بازار شده است در نتیجه رقابت شدیدی برای خرید محصولات ایران‌خودرو و سایر خودروسازان ایجاد شده است که این شرکت‌ها قرعه‌کشی را به عنوان راهکاری برای رفع این مشکل تعریف کرده‌اند. کریمی؛ تصریح کرد: مردم از کیفیت پایین برخی از خودروهای تولیدی و نامطلوب بودن نحوه ارائه خدمات پس از فروش این شرکت در نمایندگی‌ها که به بهانه‌های مختلف مردم را از دریافت حقوق قانونی خود تحت عنوان گارانتی محروم می‌کنند، گلایه‌هایی دارند.

رشد ۸۰ درصدی تولید موتورسیکلت در ایران‌خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، همچنین درباره میزان تولید موتورسیکلت در ایران‌خودرو نیز، توضیح داد: براساس گزارش ارائه شده تولید موتورسیکلت در سال قبل نسبت به سال ۹۸ حدود ۸۰ درصد رشد داشته است. کریمی؛ درباره انتشار برخی خبر‌ها مبنی بر دپوی خودرو در پارکینگ خودروسازان، گفت: با توجه به بازدید نزدیک از ایران‌خودرو، می‌توان گفت که این اتهام به این شرکت وارد نیست زیرا ده‌ها هزار دستگاه خودرو در پارکینگ وجود دارد که نیازمند قطعه است. رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، تصریح کرد: خودروهای بسیاری به دلیل نبود یک قطعه که ناشی از تحریم و مشکلات موجود در مسیر خرید قطعات است، در پارکینگ مانده که مدیران عامل خودروسازی‌‌ها و مسؤولان کشور باید برای حل این مشکل در سریع‌‌ترین زمان برنامه‌ریزی‌ کنند.