اگر استانداردهای خودرویی را پیاده کنیم، همه پلتفرم‌‌ها باید جمع شود

معاون سازمان ملی استاندارد اگر استانداردهای خودرویی را پیاده کنیم، همه پلتفرم‌‌ها باید جمع شود معاون سازمان ملی استاندارد، در بیست‌وششمین نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، اظهار داشت: سیاست کلی ما در سازمان ملی استاندارد ایجاد تعادل بین تجارت و فرآیند استانداردسازی است؛ به‌گونه‌ای که ضمن تسهیل و تسریع فرآیند تجارت، حقوق مصرف‌کننده را […]

معاون سازمان ملی استاندارد

اگر استانداردهای خودرویی را پیاده کنیم، همه پلتفرم‌‌ها باید جمع شود

معاون سازمان ملی استاندارد، در بیست‌وششمین نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، اظهار داشت: سیاست کلی ما در سازمان ملی استاندارد ایجاد تعادل بین تجارت و فرآیند استانداردسازی است؛ به‌گونه‌ای که ضمن تسهیل و تسریع فرآیند تجارت، حقوق مصرف‌کننده را هم تأمین کنیم و ایمنی و سلامتی مصرف‌کننده به مخاطره نیفتد. در این راستا هم هرگز پشت درهای بسته تصمیم نگرفتیم. به گزارش مناقصه‌مزایده، مسلم بیات؛ معاون سازمان ملی استاندارد، افزود: دو بسته حمایتی تدوین کردیم تا تغییرات بنیادین در ارتباط با کاهش هزینه‌های تولید در رابطه با فرآیند استانداردسازی شکل گیرد. وی ادامه داد: استاندارد برای صادرات مشکل‌آفرین نمی‌شود. صادرکننده اگر پروانه استاندارد معتبر داشته باشد بدون ارزیابی می‌تواند کالا را به هر مقصدی صادر کند. تولیدکننده هم اگر پروانه معتبر استاندارد داشته باشد، برای واردات مواداولیه و واسطه‌ای تسهیلات خوبی دریافت می‌کند. معاون سازمان ملی استاندارد، در مورد سیلندرهای گاز اکسیژن طبی نیز، اظهار داشت: این سیلندر‌ها مشمول استاندارد اجباری است اما باز هم در دوره‌های زمانی مشخصی مورد آزمون قرار می‌گیرد. تمام سیلندر‌ها در دوره پنج ساله باید تست مجدد شوند تا اطمینان حاصل کنیم شرایط ایمنی همانند روز اول برقرار است. ما به وزارت بهداشت نامه زدیم و شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه‌های مجاز را معرفی کردیم و باید سیلندر‌ها را براساس تاریخ تولیدشان، مورد آزمون مجدد قرار دهید. بیات؛ گفت: علی‌رغم تحریم‌ها علاوه بر استانداردهای اجباری، مسؤولان خودروسازی را مکلف کردیم که برای تولیدات جدید، هیچ ارفاقی از نظر استانداردهای ۸۵گانه در نظر نخواهیم گرفت. وی افزود: برای تأمین الزامات استاندارد، پلتفرم کارخانجات خودروسازی قدیمی است و اگر بخواهیم استانداردهای ۸۵گانه را پیاده کنیم، خودروسازان ما مجبور می‌شوند تمام پلتفرم‌‌ها را جمع کنند. معاون سازمان ملی استاندارد، گفت: همچنین به صنعت بیمه اعلام کردیم بدون تأییدیه استاندارد نباید محصول را بیمه کند. چرا آسانسوری که تأییدیه استاندارد نگرفته است، بیمه می‌شود؟