واکسن نزن‌ها!

                 حرف‌های خودی و بی‌خودی واکسن نزن‌ها!    شاید شما هم تصویری که مربوط به یک ماشین شرکت خدمات کفن و دفن احتمالاً در ایالات متحده بود را دیده‌اید که روی آن بزرگ نوشته شده بود، واکسن نزنید! همین یک جمله، هم تبلیغ خوبی شد برای این شرکت، چون این تصویر، بازدید بسیار زیادی در […]

                 حرف‌های خودی و بی‌خودی

واکسن نزن‌ها!

   شاید شما هم تصویری که مربوط به یک ماشین شرکت خدمات کفن و دفن احتمالاً در ایالات متحده بود را دیده‌اید که روی آن بزرگ نوشته شده بود، واکسن نزنید! همین یک جمله، هم تبلیغ خوبی شد برای این شرکت، چون این تصویر، بازدید بسیار زیادی در سطح آمریکا و حتی دنیا پیدا کرد و همین که به سادگی و بدون هیچ هزینه گزافی، نتیجه خودداری کردن از زدن واکسن را به میلیون‌ها آمریکایی که هنوز برای واکسن زدن مقاومت می‌کنند، گوشزد کرد.

  واقعیت این است که برخی از ما مردم که از بدو تولد تا شش سالگی چندین و چند واکسن زده تا از بیماری‌های خطرناکی در امان باشیم و الان بزرگ و به اصطلاح عقل رس بشویم، به هر دری می‌زنیم که بهانه‌ای پیدا کنیم برای واکسن نزدن! یک روز سفت و سخت به ادعای افرادی که واکسن را حاوی موادی جهت تغییر ژنتیکی و یا دارای تراشه‌های ریزی برای نفوذ در مغز انسان و تحت فرمان قرار گرفتن انسان توسط دیگران می‌دانند، می‌چسبیم و یا واکسیناسیون را در ادامه نسل‌کشی طراحی شده به‌وسیله کرونا می‌نامیم و می‌گوییم عده‌ای را با ویروس کشتند و می‌خواهند عده‌ای دیگر را با واکسن بکشند!

  چند وقتی هم هست که بحث داغ اینکه خوردن ویتأمین D برابری می‌کند با تزریق واکسن، را راه انداخته‌اند. البته قبل از آن دست به دامن سیر و زنجبیل و این اواخر هم هویج شدند برای مبارزه تمام‌قد با کرونا و پیشگیری معجزه‌آسای این خوراکی‌ها! با قرص ویتأمین D واکسن‌نزن‌های معتقد به علم پزشکی نوین را قانع می‌کنند و با سیر و هویج، واکسن‌نزن‌های طب سنتی را! حالا یک صاحب‌نظری در مورد خواص بی‌بدیل ویتأمین D، حرف درست و بجایی گفته ولی این حضرات چهل‌کلاغ کرده و در بوق و کُرنا (نه کرونا) جار می‌زنند که ایهاالناس بشتابید، قرص ضدکرونا رسید!

  جوری هم ویدیو و تصاویر مربوط به کرامات این اقلام در فضای مجازی دست به دست می‌شود، انگار کشف بزرگ قرن رقم خورده است. تا واکسن کم بود عده‌ای با خیال راحت، صبح تا شب بر ضدماسک زدن و فاصله‌گذاری و رعایت موارد بهداشتی، شعار می‌دادند و از وجود انگل درون ماسک و افت اکسیژن به‌خاطر استفاده از ماسک و عود کردن بیماری‌های قلبی و تنفسی قصیده‌ها می‌بافتند، حالا هم که واکسیناسیون سرعت گرفته، بنای ناسازگاری را با آن گذاشته و حتی گردهمایی و اجتماع اعتراضی راه می‌اندازند!

 از وقتی هم که زمزمه ارائه خدمات و اجازه ورود به ادارات و دانشگاه و فروش بلیط و سفر درون‌شهری و برون‌شهری، فقط به افراد دارای کارت واکسن، راه افتاده و معلوم شده که دیر یا زود یا باید کارت واکسن داشته باشی و یا ممکن است داخل یک فروشگاه هم راهت ندهند، برخی از همین حضرات ضدواکسن، دست به دامن جاعل کارت و حک‌کننده سامانه و آشنا روشنا در اداره کل صحیه (همان وزارت بهداشت خودمان) شده‌اند که کارت واکسن برایشان دست و پا کنند تا مبادا از قافله عقب بمانند و از شهروندی نزول اجلال کنند!

  معلوم نیست این واکسن‌فراری‌های امروز و ماسک‌نزده‌های هر روز! با این انکار و ضدیتشان و اشاعه عقاید مضر و خرافه‌های من‌درآوردی مرادهایشان! تاکنون باعث ایجاد مریضی و گرفتاری و حتی مرگ‌ومیر چند نفر شده‌اند و منبعد قرار است چند بینوای دیگر را از سلامت و زندگی ساقط کنند تا بالاخره روزی سرشان به سنگ خورده و تن به قضا بدهند!  

                                  هوشنگ‌خان