برگزاری یکی از بزرگ‌ترین مناقصه‌های خرید LNG از سوی یک شرکت چینی

شرکت سینوپک سه‌شنبه هفته گذشته، مناقصه‌ای برای خرید دست‌کم ۱۱محموله LNG تا مارس برگزار کرد که یکی از بزرگ‌ترین مناقصه‌های خرید زمستان از سوی یک شرکت چینی در ماه‌های اخیر بوده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، چین خرید گاز طبیعی مایع (LNG) برای زمستان را مضاعف کرده است که کمبود جهانی گاز را شدت بخشیده و […]

شرکت سینوپک سه‌شنبه هفته گذشته، مناقصه‌ای برای خرید دست‌کم ۱۱محموله LNG تا مارس برگزار کرد که یکی از بزرگ‌ترین مناقصه‌های خرید زمستان از سوی یک شرکت چینی در ماه‌های اخیر بوده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، چین خرید گاز طبیعی مایع (LNG) برای زمستان را مضاعف کرده است که کمبود جهانی گاز را شدت بخشیده و سوخت کمتری برای اروپا می‌گذارد. چین که با وضعیت کمبود انرژی مشابه بحران فعلی اروپا روبه‌روست، به سختی تلاش می‌کند زغال‌سنگ کافی برای تأمین نیروی کارخانه‌ها و گرمایش خانه‌ها در زمستان امسال تهیه کند. این وضعیت باعث شده غول‌های انرژی چین مانند سینوپک وارد بازار محموله‌ های‌تک LNG شده و برای آمادگی در برابر سرد شدن دما به خرید بپردازند. قیمت گاز طبیعی از اروپا گرفته تا آسیا به رکورد فصلی بالایی افزایش یافته زیرا بهبود تقاضای پساکرونا با محدودیت‌های عرضه همزمان شده است. این وضعیت با تقاضای سیری‌ناپذیری چین برای LNG به منظور حمایت از بهبود اقتصادی خود تشدید شده است. چین در مسیر سبقت گرفتن از ژاپن به عنوان بزرگ‌ترین واردکننده LNG جهان در سال ۲۰۲۱ است. بسیاری از خریداران LNG چین که در میان بزرگ‌ترین خریداران جهان هستند، پس از افزایش قیمت‌ها در تابستان خرید محموله‌ های‌تک را موقتاً متوقف کرده بودند. معامله‌گران انتظار داشتند نرخ محموله‌ های‌تک کاهش پیدا کند اما چنین اتفاقی نیفتاد و شرکت‌های چینی دوباره به این بازار برگشتند. شرکت سینوپک سه‌شنبه هفته گذشته مناقصه‌ای برای خرید دست‌کم ۱۱ محموله LNG تا مارس برگزار کرد که یکی از بزرگ‌ترین درخواست‌های خرید زمستان از سوی یک شرکت چینی در ماه‌های اخیر بوده است. واردکنندگان کوچک‌تر شامل گروه گاز پکن و گروه گاز گوانگژو به دنبال خرید محموله‌هایی برای اکتبر و نوامبر هستند. براساس گزارش بلومبرگ، سینوپک یکی از فعال‌ترین خریداران آسیایی در زمستان گذشته بوده و اغلب محموله‌های بیشتری از آنچه به مناقصه گذاشته می‌شود خریداری می‌کند و باعث خرید وحشت‌زده می‌شود زیرا رقیبان می‌خواهند پیش از افزایش بیشتر قیمت، خریدشان را انجام دهند.