معاون حملونقل اداره کل راهداری و حملونقل جادهای خراسانرضوی شرکتهایی برنده مناقصه حمل بار میشوند که توان انجام آن را ندارند معاون حملونقل اداره کل راهداری و حملونقل جادهای خراسانرضوی، گفت: در حالحاضر شرکتهای عمده حمل بار مناقصه برگزار میکنند که در بیشتر موارد شرکتی برنده مناقصه میشود که توان حمل بار را ندارد […]
معاون حملونقل اداره کل راهداری و حملونقل جادهای خراسانرضوی
شرکتهایی برنده مناقصه حمل بار میشوند که توان انجام آن را ندارند
معاون حملونقل اداره کل راهداری و حملونقل جادهای خراسانرضوی، گفت: در حالحاضر شرکتهای عمده حمل بار مناقصه برگزار میکنند که در بیشتر موارد شرکتی برنده مناقصه میشود که توان حمل بار را ندارد و آن را به شرکتهای دیگر واگذار میکند. به گزارش مناقصهمزایده، جواد وحدتیفر در نشست شورای گفتوگوی دولت و بخشخصوصی خراسانرضوی، افزود: شرکتهای حملونقل که با افزایش هزینهها مواجه شدهاند، راننده کامیون را تحریک میکنند تا پشت بارنامه بگیرد و در صورت اجتناب صاحب کالا، از حمل کالایش اجتناب کند. مدیر کل پشتیبانی امور دام خراسانرضوی نیز در این نشست، گفت: این استان ۱۶ میلیون واحد دامی در اختیار دارد و یکی از قطبهای تولید دام کشور بهشمار میرود، خراسانرضوی در تولید گوشت قرمز، تخم مرغ، شیر و گوشت مرغ به ترتیب رتبه اول تا چهارم کشور را در اختیار دارد و به تبع آن نیازمند نهاده دامی و حمل به موقع آن است تا بتواند ظرفیتهای تولیدی موجود را تغذیه کند. سعادت علینیا؛ افزود: در حالحاضر بیش از ۳۸ درصد نهادههای دامی وارد شده به استان به میزان ۲۳۰ هزار تُن مربوط به اداره کل امور پشتیبانی دام استان است. امسال حجم واردات نهادههای دامی به استان نسبت به نیمه اول پارسال ۳۵ درصد افزایش داشته است. وی ادامه داد: افزایش حمل نهادههای دامی به صورت ریلی یکی دیگر از اتفاقات مثبتی بود که امسال شاهد آن بودیم. پارسال میزان واردات نهادههای دامی از مسیر ریلی ۱۰ تا ۱۵ درصد بود اما این میزان در سالجاری به ۳۵ درصد رسیده و تا حد بسیار از هزینهها کاسته است اما نظر به حجم کالایی که بخشخصوصی برای انتقال دارد، استفاده از ظرفیت ریلی در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام استان برای کمک به این بخش ممکن نیست. در ادامه علیاکبر لبافی؛ رئیس دبیرخانه شورای گفتوگوی دولت و بخشخصوصی خراسانرضوی، گفت: در این راستا اداره کل راهآهن خراسان نیز آماده است بخشی از بار نهاده دامی را به خراسانرضوی حمل کند که این امر هزینه حمل را برای بخشخصوصی تا حدود یک سوم کاهش میدهد. وی ادامه داد: ۸۰ درصد حمل نهادههای دامی به خراسانرضوی از طریق بندر امام(ره) و مابقی از بنادر عباس، امیرآباد و چابهار انجام میشود. رئیس دبیرخانه شورای گفتوگوی دولت و بخشخصوصی خراسانرضوی، گفت: رانندگان بابت حمل کالا، هزینه مضاعف از صاحب کالا طلب میکنند که شکل رسمی ندارد و در بارنامه نیز ثبت نمیشود و اگر فعال اقتصادی آن را قبول نکند، حمل کالای وی با تاخیر انجام میشود یا انجام نمیشود. وی افزود: اداره کل امور راهداری و حملونقل جادهای خراسانرضوی نیز در این خصوص اعلام کرده است کف عدد تناژ بارنامه اعلام میشود اما سقف آن توافقی خواهد بود و این عدد میتواند در بارنامه ذکر شود. لذا دبیرخانه شورای گفتوگوی دولت و بخشخصوصی استان پیشنهاد میکند تمامی این اعداد در بارنامه ثبت شوند. لبافی؛ ادامه داد: بندر امام(ره) تا خراسانرضوی هزار و ۷۲۰ کیلومتر فاصله دارد و همین امر، استهلاک بسیار برای خودروها و مصرف زیاد سوخت را در پی دارد لذا محل تقسیم و تخصیص نهادهها باید براساس مسافت هر استان تعریف شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.