اپراتور مجاز به فروش اجباری مودم نیست

در صورت درخواست مشترک برای ‌راه‌اندازی مودم از اپراتور خدمت‌دهنده، هزینه آن به عهده مشترک و سقف تعرفه ‌راه‌اندازی خدمت، ۱۵ هزار تومان است اما ارائه‌کننده خدمت مجاز به فروش اجباری مودم به مشترکان نیست. به گزارش ایسنا، سامانه ثبت‌نام خدمات دسترسی پهن باند ثابت خانگی (Xdslplus.ir) با هدف تسهیل در دسترسی مشترکان تلفن ثابت، […]

در صورت درخواست مشترک برای ‌راه‌اندازی مودم از اپراتور خدمت‌دهنده، هزینه آن به عهده مشترک و سقف تعرفه ‌راه‌اندازی خدمت، ۱۵ هزار تومان است اما ارائه‌کننده خدمت مجاز به فروش اجباری مودم به مشترکان نیست. به گزارش ایسنا، سامانه ثبت‌نام خدمات دسترسی پهن باند ثابت خانگی (Xdslplus.ir) با هدف تسهیل در دسترسی مشترکان تلفن ثابت، به فهرست دارندگان پروانه ارائه خدمات پهن‌باند ثابت ‌راه‌اندازی شده است. در این سامانه مشترکان تلفن ثابت می‌توانند فهرست دارندگان پروانه‌ای که در محدوده محل زندگی آن‌‌ها امکان ارائه خدمت درخواستی را دارند، مشاهده و در فرآیندی شفاف، درخواست خود را ارائه و پیگیری کنند.

تعرفه ‌راه‌اندازی مودم

براساس مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، در صورت درخواست مشترک برای ‌راه‌اندازی تجهیزات انتهایی (مودم) از اپراتور خدمت‌دهنده، هزینه آن به عهده مشترک است. در این صورت سقف تعرفه ‌راه‌اندازی خدمت، ۱۵۰ هزار ریال است. براساس مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، هزینه تهیه مودم به عهده مشترک است و ارائه‌کننده خدمت مجاز به فروش اجباری مودم به مشترکان نیست و در صورت استفاده مشترک از مودم‌های استاندارد، ارائه‌کننده خدمت ملزم به ارائه خدمات به مشترکان است.

تعرفه دایری و تخلیه

براساس مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه دایری سرویس ۷۰ هزار ریال و تعرفه تخلیه خط ۵۰ هزار ریال است. براساس مصوبه ۲۴۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات؛ شرکت مخابرات ایران موظف است درخواست‌های دایری مشترک را ظرف مدت ۷۲ ساعت انجام دهد. شرکت مخابرات ایران و سایر شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس موظف هستند درخواست‌های تخلیه و جمع‌آوری سرویس را کمتر از ۹۶ ساعت انجام دهند. در صورتی که اتصال خط تلفن مشترک از طریق دستگاه PCM (دستگاهی که ظرفیت خطوط را افزایش داده و ظرفیت هر خط را به چند کاربر اختصاص می‌دهد) باشد، شرکت مخابرات ایران موظف است ظرف مدت یک ماه از تاریخ درخواست کاربر، خط مشترک را از PCM خارج کند.

صورت‌حساب مشترک

اپراتور موظف است هنگام فروش سرویس، صورت‌حساب خدمت ارائه‌شده را به مشترک ارائه کند. این صورتحساب باید در پنل مشترک (حساب کاربری) نیز قابل دسترس باشد. تمامی صورت‌حساب‌های مشترک، که توسط دارنده پروانه به ازای ارائه خدمات موضوع پروانه صادر ‌می‌شود، (شامل بدهی، هرگونه پرداخت کارمزد و هزینه‌های اداری مربوط) باید مطابق تعرفه‌های کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به‌صورت شفاف و ریزمصرف و پرداخت‌ها در دسترس مشترک باشد. تمامی صورت‌حساب‌‌ها باید حاوی جزئیات دقیق هزینه‌های متعلق مربوط به دوره صورت‌حساب بوده و موعد پرداخت به روشنی در آن‌‌ها ذکر شود.