کوتاه ازالمپیک ریو۲۰۱۶

کوتاه ازالمپیک ریو۲۰۱۶   انتقاد سرمربی والیبال آلمان از رییس کمیته المپیک سرمربی تیم ملی والیبال آلمان از توماس‌باخ به خاطر اجازه به ورزشکاران روسیه در مسابقات المپیک ریودوژانیرو انتقاد کرد. به گزارش فارس، ویتال‌‌هی‌نن در گفت‌وگویی از رییس کمیته بین‌المللی المپیک انتقاد کرد و اظهار داشت: با یک مسأله نمی‌توانم کنار بیایم. برای من […]

کوتاه ازالمپیک ریو۲۰۱۶

 

انتقاد سرمربی والیبال آلمان از رییس کمیته المپیک

سرمربی تیم ملی والیبال آلمان از توماس‌باخ به خاطر اجازه به ورزشکاران روسیه در مسابقات المپیک ریودوژانیرو انتقاد کرد.

به گزارش فارس، ویتال‌‌هی‌نن در گفت‌وگویی از رییس کمیته بین‌المللی المپیک انتقاد کرد و اظهار داشت: با یک مسأله نمی‌توانم کنار بیایم. برای من قابل هضم نیست که کشوری که افتضاح دوپینگی را به بار آورده، اجازه حضور بتواند بگیرد.به این خاطر باید اقدامی علیه روسیه می‌شد. این اقدام می‌تواند چیزی فراتر از همه مرزهای اخلاقی ورزش شود. بازهم تکرار می‌کنم نمی‌توانم این تصمیم را درک کنم. در حالی‌که می‌بینیم که مسابقات پارالمپیک روس‌‌ها را بیرون کرده است.

این مربی همچنین عنوان کرد از حضور روس‌‌ها به قدری ناراحت است که حتی بازی‌‌های والیبال این کشور را نگاه نمی‌کند.

————-=

جوان‌‌ترین ورزشکار با ۱۳ سال سن

جوان‌‌ترین ورزشکار حاضر در مسابقات المپیک ریودوژانیرو گفت: در جایی هستم که خیلی‌‌‌ها حتی تصور آن را هم نمی‌کنند.

به گزارش فارس، گائوریکاسینگ که با داشتن ۱۳ سال و ۲۵۸ روز سن، جوان‌‌ترین ورزشکار حاضر در مسابقات المپیک است، اظهار داشت: برای من حضور در مسابقات المپیک بسیار هیجان‌انگیز است. وقتی وارد اینجا شدم و در جو مسابقات قرار گرفتم، واقعاً نمی‌دانستم چه بگویم. چون رویای حضورم در مسابقات تحقق یافته است. واقعاً به جایی رسیدم که بسیاری از ورزشکاران حتی نمی‌توانند تصورش را کنند.

این شناگر زن متولد نپال که با حضور در ماده ۱۰۰ متر کرال‌پشت کارش را در مسابقات المپیک شروع کرد، افزود: من در سن ۲ سالگی همراه پدرم که پزشک است و مادرم به خاطر فقری که بر زادگاهم حاکم است، به انگلیس و شهر لندن مهاجرت کردیم. حالا به کلاس نهم وارد شده‌ام اما در المپیک حضور دارم و تلاش می‌کنم نماینده خوبی برای کشورم باشم.

وی درمورد بد‌ترین خاطره زندگی‌اش عنوان کرد: در سال ۲۰۱۵ در نپال زمین لرزه سنگینی رخ داد. بیش از ۹ هزار نفر جان خود را از دست دادند. اما من و خانواده‌ام جان سالم به در بردیم. آن هم به خاطر بودن یک میز محکم در منزل‌مان که همگی زیر آن پناه گرفتیم.

—————=

ادامه سریال‌ دزدی‌‌ها در المپیک

لوازم یکی از اعضای کاروان یونان در هتل ماریوت ریو به سرقت رفت. گفته می‌شود که ارزش این لوازم حدود یازده هزار دلار بوده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از Inside the games، در پی یک دزدی دیگر از کاروان‌های ورزشکاران المپیکی، لوازم یکی از اعضای کاروان یونان در هتل ماریوس در نزدیکی پارک المپیک به سرقت رفت. این شخص در حال‌ غذا خوردن در هتل بوده است.

کامپیوتر و دوربین این شخص در بین این لوازم بود و ارزش کلی آن‌ها ۱۱هزار دلار بوده است. این در حالی است که در سه روزی که از شروع بازی‌های المپیک می‌گذرد، چندین مورد دزدی اتفاق افتاده است.

در هفته‌ اول از کاروان استرالیا در دهکده المپیک دزدی شده است، روز گذشته لوازم مسافران در خانه روسیه به سرقت رفت و دوشنبه نیز وزیر ورزش پرتغال در ساحل ایپانما با چاقو تهدید و کیف پول و تلفن همراهش دزدیده شد.

————=

ستاره‌ها به رکورد‌ها رحم نکردند

در پایان دومین روز مسابقات المپیک ریو، شرکت‌کنندگان در ۴ رشته رکوردهای جهان و المپیک را شکستند.

به گزارش فارس، در حالی که دو روز از سی و یکمین دوره مسابقات المپیک در شهر ریو برزیل می‌گذرد، تاکنون ۱۳ رکورد المپیک و جهان در ۴ رشته تیراندازی با کمان، تیراندازی، شنا و وزنه‌برداری توسط ورزشکاران کشورهای مختلف شکسته شده است که در این بین شنا با ۷ مورد بیش‌ترین سهم را دارد.

رکوردهای شکسته شده به شرح زیر است:

تیراندازی با کمان:

نماینده کره‌جنوبی رکورد جهان و المپیک را شکست.

تیراندازی:

تپانچه ۱۰ متر مردان: نماینده چین رکورد المپیک را شکست

تپانچه ۱۰ متر زنان: نماینده چین رکورد المپیک را شکست

تفنگ بادی ۱۰ متر: نماینده چین رکورد المپیک را شکست

شنا:

۴۰۰ متر آزاد زنان: شناگر آمریکایی رکورد المپیک را که در اختیار یک هلندی بود را شکست. این شناگر رکورد جهان را هم که در اختیار خود بود را بهبود بخشید.

شنای پروانه مردان: پیتی‌آدام انگلیسی دو ثانیه رکورد جهان که در اختیار خودش بود را شکست. او همچنین رکورد المپیک را حدود یک ثانیه ارتقا بخشید.

شنای پروانه زنان: شناگر سوئدی توانست رکورد المپیک و جهان را حدود یک ثانیه بهبود ببخشد.

مختلط انفرادی: شناگر مجارستانی توانست رکورد جهان و المپیک که در اختیار یک چینی بود را شکست.

وزنه‌برداری :

دسته ۵۶ کیلوگرم مردان: وزنه‌بردار چینی رکورد المپیک و جهان که در دستان نماینده ترکیه بود را ۲ کیلو ارتقاء بخشید.

دسته ۵۳ کیلوگرم زنان: لی یاژون در این دسته رکورد المپیک را که در اختیار هموطنش بود را یک کیلو بهبود بخشید.