کرونا جشن پایان ندارد!

                 حرف‌های خودی و بی‌خودی کرونا جشن پایان ندارد!   روزی ملانصرالدین مدعی شد جایی که ایستاده، وسط کره‌زمین است و به کسانی که از او اثبات این مدعا را طلب می‌کردند، فرمایش کردند که من به گفته خود ایمان دارم هرکسی شک دارد برود متر کند! حالا هوشنگ‌خان که خودمان باشیم عرض می‌کنیم که […]

                 حرف‌های خودی و بی‌خودی

کرونا جشن پایان ندارد!

  روزی ملانصرالدین مدعی شد جایی که ایستاده، وسط کره‌زمین است و به کسانی که از او اثبات این مدعا را طلب می‌کردند، فرمایش کردند که من به گفته خود ایمان دارم هرکسی شک دارد برود متر کند! حالا هوشنگ‌خان که خودمان باشیم عرض می‌کنیم که کرونا هیچ وقت پایانی ندارد و ایضاً هیچ جشنی هم به جهت پایان کرونا برگزار نخواهد شد، هرکسی به این گفته ما شک دارد، خودش برود تحقیق و تفحص کند تا حقیقت بر او مکشوف گردد!

  عرض دیگرمان این است که: حدود ۱۷ میلیون نفر از مردم کشور دو دُز واکسن زده‌اند، حدود چهل میلیون هم فقط یک دُز زده‌اند و جمعیت کشور هم حدود ۸۴ میلیون نفر است و فاصله بین دو دُز هم حدود یک ماه است و اینجور که گفته می‌شود نیاز به دُز یادآور واکسن هم برای بخشی از جامعه قطعی است و این وسط حداقل چیزی حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم همچنان یا در تردید زدن و نزدن واکسن هستند و یا کلاً مخالف آن هستند، خیلی بخواهیم خوشبین و مثبت‌اندیش بوده و بتوانیم مردد‌ها را به زدن واکسن تشویق کنیم، از همین امروز هم تزریق دُز یادآور را شروع نماییم، لااقل سه تا چهار ماهه دیگر می‌توانیم مدعی شویم که ۷۰ درصد مردم را واکسینه کرده‌ایم، البته این ادعا را علم آمار به اثبات رسانده است و نه از من و نه از شما و نه از هیچ وزیر و وکیل و حتی متخصصان ریاضیات و پزشکی هم برای تغییر آن، کاری بر نمی‌آید!

  اینکه نسخه‌های جهش‌یافته کرونا در اطراف کشور در حال جولان هستند، بخشی از مردم هم به‌خاطر خستگی از رعایت اصول بهداشتی و یا بی‌خیالی و شاید هم خوش‌خیالی و البته مثبت‌اندیشی‌ها و گفته‌های برخی مدیران و مسؤولان و سخنرانان مربوط و غیرمربوط، کم‌کم در حال خداحافظی با ماسک و حفظ فاصله ایمن و نرفتن به میهمانی‌ها و پاساژگردی، هستند و فقط یک‌چهارم مردم دو دُز واکسن زده‌اند، خود‌به‌خود باید صدای زنگ خطر را برای ستاد و قرارگاه و ایضاً وزیر و معاونین بهداشت و درمان درآورده باشد و شاهد اعلام وضعیت هشدار و سختگیری در رعایت پروتکل‌ها و افزایش محدودیت‌ها و گوشزد کردن خطر عادی‌انگاری باشیم و نه اعلام برگزاری جشن پایان کرونا و رسیدن به مراحل نهایی واکسیناسیون کل کشور و رفع محدودیت‌ها و موانع کرونایی برای مردم!

  یک نگاهی به کشورهای دیگر که می‌اندازیم می‌بینیم که حتی آنهایی هم که تا ۸۰ درصد مردم کشورشان را به‌طور کامل واکسینه کرده‌اند (دو دُز زده‌اند) هم هنوز جشن پایان کرونا نگرفته‌اند و خیلی از محدودیت‌ها همچنان سرجای خودش باقی است و از نگرانی بابت موج‌های جدید و آغاز قریب‌الوقوع تزریق دُز یادآور و حتی شروع آن، حرف می‌زنند، اما ما گردن فراز کرده‌ایم و از بازشدن قریب‌الوقوع مدارس و گودبای‌پارتی کرونا و شکست این ویروس منحوس، گوش فلک را کَر کرده‌ایم.

عرض ملانصرالدینی هوشنگ‌خان را یک‌مرتبه دیگر عرض می‌کنیم، جناب کوویدخان نوزدهم و اعوان انصار جهش‌یافته‌اش، در طول تاریخ با انسان‌ها بوده‌اند، در زمانه کنونی خیلی خونگرم و همراه و هم‌قدم شده‌اند و در اعصار آینده هم همچنان مرید و پیگیر رفع سلامتی نوع بشر خواهند بود! قبول ندارید، بایستید و تماشا بفرمایید و البته دست از خوش‌خیالی و دادن دلگرمی‌های خانه‌مان‌سوز برداشته و بی‌خیال سوء‌تفاهم و توطئه‌خوانی این بینوا بشوید!

 

                               هوشنگ‌خان