عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت، با اشاره به اینکه واردات خودرو ابزاری برای کنترل عرضه و رفع انحصار در بازار خودرو است، گفت: در شرایطی که تولیدکنندگان داخلی میزان عرضه مورد نیاز را نتوانند متناسب با نیاز بازار خودرو داشته باشند، میتوانیم از ابزار واردات خودرو استفاده کنیم. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، […]
عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت، با اشاره به اینکه واردات خودرو ابزاری برای کنترل عرضه و رفع انحصار در بازار خودرو است، گفت: در شرایطی که تولیدکنندگان داخلی میزان عرضه مورد نیاز را نتوانند متناسب با نیاز بازار خودرو داشته باشند، میتوانیم از ابزار واردات خودرو استفاده کنیم. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل خلخالی؛ درخصوص مزایای آزادسازی واردات خودرو، بیان کرد: واردات میتواند پیامدهایی مانند کنترل عرضه و کنترل قیمتها و همچنین افزایش کیفیت محصولات داخلی را به همراه داشته باشد. این کارشناس صنعت خودرو، با اشاره به معایب آزادسازی واردات خودرو، گفت: نکتهای که در واردات خودرو باید توجه کنیم، این است که در تمام تصمیمگیریها تولید داخلی کشور را باید محور تصمیمگیری قرار دهیم و نباید در هیچ شرایطی به تولید داخل کشور لطمه وارد شود. خلخالی؛ درخصوص تأمین ارز مورد نیاز واردات، از محل ارز بدون منشأ گفت: باید به این نکته توجه کرد که این موضوع تا به حال در کشور تجربه نشده و میتواند چالشهای مختلفی را به همراه داشته باشد. او ادامه داد: بهطور مثال؛ تأمین ارز بدون منشأ از محل رمز ارزها، میتواند تقاضای رمز ارزها را افزایش دهد و رمزارزهایی مانند بیتکوین که در داخل کشور ما قواعد و قاعدهگذاری درستی ندارد، از روشهای غیرقانونی تأمین شوند و بخشهای مختلف کشور مانند بخش انرژی را با چالشهایی روبهرو کنند. این عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت، درخصوص رفع انحصار خودروسازان، گفت: واردات میتواند ابزار مناسبی برای رفع انحصار باشد، اما بهتر است از ابزار متناسبتری استفاده کرد که میتواند حمایت از خودروسازان در بخشخصوصی باشد. این کارشناس صنعت خودرو، گفت: امروز در بخشخصوصی کشور خودروسازان متعددی را داریم که اگر وزارت صنعت،معدنوتجارت قاعدهگذاری درستی درخصوص آنها انجام دهد و حمایت صحیحی درخصوص آنها انجام شود، میتواند سالانه ۳۰۰ هزار خودرو تولید کنند. او در پایان گفت: اگر چهار تا پنج خودروساز بخشخصوصی داشته باشیم، میتوانیم یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در سال تولید داشته باشیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.