صنعت پتروشیمی می‌تواند اقتصاد ایران را احیاء کند

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران، گفت: این صنعت نعمتی است که خدا به این کشور داده و می‌تواند اقتصاد ایران را احیاء کند. به گزارش مناقصه‌مزایده، احمد مهدوی؛ در نشست با اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای‌اسلامی و مدیرعامل و جمعی از مدیران پتروشیمی جم، اعلام کرد: ما کمیسیون صنایع را به خودمان خیلی […]

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران، گفت: این صنعت نعمتی است که خدا به این کشور داده و می‌تواند اقتصاد ایران را احیاء کند. به گزارش مناقصه‌مزایده، احمد مهدوی؛ در نشست با اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای‌اسلامی و مدیرعامل و جمعی از مدیران پتروشیمی جم، اعلام کرد: ما کمیسیون صنایع را به خودمان خیلی نزدیک می‌دانیم و احساس می‌کنیم که مشکلات را درک می‌کند، توقع این است که به ما کمک شود چون اگر پشتیبانی نشویم با مشکل روبه‌رو خواهیم شد. وی گفت: راه‌اندازی واحد PDH پتروشیمی جم از طرح‌های پیشران با ارزش‌افزوده است که به تولید خاویار پتروشیمی کمک می‌کند. دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، بیان کرد: در صورت حمایت از صنعت پتروشیمی تا ۱۰ سال دیگر نیازی به ارز نفت وجود ندارد چون ارز پتروشیمی‌‌ها حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کند و به این صورت مشکلات تحریم به کم‌ترین میزان خود می‌رسد. مهدوی؛ یادآور شد: صنعت پتروشیمی به عنوان راه نجات و لوکوموتیو حرکت اقتصادی کشور می‌تواند نقش ایفاء کند به شرطی که حرف‌‌ها و نیازهای ما رادرک کنند.

مجتمع پتروشیمی جم جایگاه منحصربه‌فردی دارد

مدیرعامل پتروشیمی جم، گفت: این مجتمع به لحاظ تنوع تولید، خوراک تولیدی و رقم صادرات نقش و جایگاه منحصربه‌‌فردی در میان سایر پتروشیمی‌‌ها دارد. رضا علیزاده؛ اضافه کرد: کمیسیون صنایع مجلس در حل مشکلات و موانع تولید و توسعه کسب‌وکار‌ها به‌ویژه در حوزه پتروشیمی‌‌ها جایگاه خاصی دارد. وی با اشاره به برخی از مشکلاتی که صنعت پتروشیمی در صحنه عمل با آن درگیر و مواجه است، افزود: امید می‌رود کارگروه پتروشیمی کمیسیون صنایع مجلس نهایت همکاری، توجه و حمایت را از این حوزه به عمل بیاورد. مدیرعامل پتروشیمی جم، ادامه داد: ما مسائل موجود را منعکس می‌کنیم و انتظار می‌رود نقطه نظرات انجمن صنفی و لوایحی که در عرصه پتروشیمی به مجلس می‌آید مورد توجه خاص نماینده‌ها و رئیس مجلس واقع شود. علیزاده؛ گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید ویژه‌ای بر رفع موانع تولید دارند و حمایت ویژه ایشان از تولیدکنندگان و صنایع مولد در سال‌های اخیر همواره در شعار سال و بیانات ایشان نمود داشته است. وی بیان کرد: در میانه تحریم‌هایی که با آن مواجه هستیم، پتروشیمی‌‌ها نقش ارزنده‌ای در تأمین ارز مورد نیاز کشور ایفاء کرده‌ و کمک حال نظام هستند، با اینکه ظرفیت ما چند برابر این است و می‌توانستیم با جلوگیری از خام‌فروشی و توجه بیشتر به این عرصه، سود بیشتری را عاید کشور کرده و فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد کنیم. علیزاده؛ افزود: در زمان حاضر نیز می‌توان با تصویب قوانین و ایجاد فرصت‌، ظرفیت‌های بالقوه کشور در حوزه پتروشیمی را به فعل رساند. مدیرعامل پتروشیمی جم، با اشاره به خودتحریمی‌های موجود در کشور عنوان کرد: این پتروشیمی با همه اعتباری که دارد بعد از چند سال پیگیری برای پروژه‌های توسعه‌ای خود و پس از انعقاد قرارداد بهسازی زمین، دچار مشکلاتی است.