خرید قطعات اصلی و بازسازی ناوگان متروی پایتخت

مدیرعامل شرکت متروی تهران، گفت: پیگیر خرید قطعات اصلی و بازسازی ناوگان متروی پایتخت و تسریع در انجام رده‌های تعمیراتی ناوگان، به ویژه رده‌های تعمیراتی سبک به منظور افزایش قابلیت اطمینان بیشتر ناوگان برای نیمه دوم سال ۱۴۰۰ هستیم. به گزارش مناقصه‌مزایده، علی عبدا…پور؛ افزود: مسؤولیت‌هایی که در قبال شهروندان و مسافران داریم را به […]

مدیرعامل شرکت متروی تهران، گفت: پیگیر خرید قطعات اصلی و بازسازی ناوگان متروی پایتخت و تسریع در انجام رده‌های تعمیراتی ناوگان، به ویژه رده‌های تعمیراتی سبک به منظور افزایش قابلیت اطمینان بیشتر ناوگان برای نیمه دوم سال ۱۴۰۰ هستیم. به گزارش مناقصه‌مزایده، علی عبدا…پور؛ افزود: مسؤولیت‌هایی که در قبال شهروندان و مسافران داریم را به نحوه احسن انجام می‌دهیم و می‌دانیم که حیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه بستگی به حرکت قطار‌‌ها دارد و این مستلزم هزینه کردن برای نگهداری و تعمیرات قطار‌‌ها و افزایش قابلیت آن‌‌ها در چرخه سیر است. وی تصریح کرد: هزینه تعمیرات اساسی ۳۱ رام قطار DC از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه با مشارکت شهرداری تهران تأمین شده و با توجه به احتمال بازگشایی مدارس در نیمه دوم سال تعمیرات اساسی این قطار‌‌ها طبق برنامه‌ریزی انجام شده است. عبدا…پور؛ با بیان اینکه انجام تعمیرات اساسی پنج واگن دوطبقه از قطارهای خط ۵ نیز در حال انجام است، گفت: در حال‌حاضر به علت نبود نقدینگی، قطار‌‌ها از رده‌های تعمیرات اساسی عقب هستند. وی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از ۱۷۱ قطار مترو نیاز به بازسازی دارند، که بیش از ۴۱ رام این قطار‌‌ها متعلق به نسل اول است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، افزود: عقب‌ماندگی در زمینه تعمیرات اساسی در قطارهای سری DC یا قطارهای نسل اول که پس از طی کردن هر ۹۰۰ هزار کیلومتر در مرحله اورهال قرار می‌گیرند بیشتر است و باید هرچه زودتر انجام شود. وی افزود: به عنوان اولین بهره‌بردار مترو در ایران تلاش کرده‌ایم در سالی که توسط مقام‌معظم‌رهبری سال تولید، پشتیبانی‌‌‌ها و مانع‌زدایی‌‌ها نام‌گذاری شده، ارتباط خود را با دانشگاه‌ها، تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی بیش از گذشته افزایش دهیم و با کاهش موانع بین دانشگاه‌ها و تولیدکنندگان شاهد به ثمر رسیدن تولیدات داخلی در صنعت مترو باشیم.