خودرو‌های رسوبی در گمرک مشکل قضایی دارند

سهیل معمارباشی؛ مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت، درباره خودروهای مانده در گمرک و ارتباط وزارت صمت با ترخیص نشدن آن‌‌ها، گفت: درخصوص خودرو‌های مانده در گمرکات که تاکنون امکان ترخیص نداشتند سه نکته وجود دارد. برخی از این خودرو‌‌ها یا تولید کشور آمریکا هستند و یا با سفارش کشور آمریکا تولید شده‌اند […]

سهیل معمارباشی؛ مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت، درباره خودروهای مانده در گمرک و ارتباط وزارت صمت با ترخیص نشدن آن‌‌ها، گفت: درخصوص خودرو‌های مانده در گمرکات که تاکنون امکان ترخیص نداشتند سه نکته وجود دارد. برخی از این خودرو‌‌ها یا تولید کشور آمریکا هستند و یا با سفارش کشور آمریکا تولید شده‌اند و به همین دلیل امکان ترخیص و ورود به کشور را ندارند. به گزارش مناقصه‌مزایده، سهیل معمارباشی؛ با تأکید بر این که وزارت صمت برای ترخیص این خودرو‌ها با سازمان استاندارد همکاری داشت، گفت: برخی از این خودرو‌ها مدت‌هاست که در گمرکات متوقف شده‌اند و امکان شماره‌گذاری و تأیید استاندارد آن‌‌ها وجود ندارد، اما با توجه به نظر مسائل سازمان استاندارد از گواهی تدبیر به جای گواهی تأیید استفاده شود تا این خودرو‌‌ها اجازه ترخیص بگیرند. در این شرایط وزارت صمت هم موافقت خود را اعلام کرد تا امکان ترخیص برخی از آن‌‌ها فراهم شود. وی علت اصلی ترخیص نشدن خودروهای رسوب کرده را مشکلات قضایی دانست و تصریح کرد: اغلب خودرو‌های باقی مانده موانعی از جنس احکام قضایی دارند و توقیف شده‌اند پس باید حکم قضایی برای آزادسازی این خودرو‌‌ها صادر شود تا امکان ترخیص این خودرو‌‌ها مهیا باشد. معمارباشی؛ درباره اقدامات وزارت صمت برای تسریع این فرآیند و ارتباط خودروهای باقیمانده به دفتر خودرو، گفت: موضوعی وجود نداشته که مرتبط به وزارت صمت باشد و اقدامی از طرف این وزارتخانه برای حل آن انجام نشده باشد. هر موضوعی برای تسهیل ترخیص این خودرو وجود داشته وزارت با آن موافقت کرده و همراهی لازم را داشته است. مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت، با تأکید بر اهمیت بهبود کیفیت‌ خودروهای تولیدی در این هدف‌گذاری و سند پشتیبان آن بیان کرد: در هدف‌گذاری فقط بحث کمیت مدنظر نیست، بلکه الزامات و نیازمندی‌های ارتقای کیفی محصولات نیز مدنظر قرار دارد. این مدنظر نیست که ما تیراژ را بدون توجه به کیفیت افزایش دهیم، بلکه باید تیراژ تولید و کیفیت محصولات در کنار هم بهبود پیدا کند. معمارباشی؛ با تأکید بر اهمیت بهبود تولیدات داخلی، ادامه داد: مطمئناً نظارت‌های شدیدی روی قطعات و همچنین کیفیت خودرو‌ها انجام خواهد شد. امیدواریم که روزی صنعت خودروی ما باعث افتخار کشور و مردم شود.