محمد روشنی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، با اشاره به نظارت هوشمند بر تاکسیها، اظهار کرد: متأسفانه سالهاست که برخی از تاکسیها در زنجیره حملونقل شهر تهران نیستند، اما از سهمیه سوخت، طرح ترافیک و مزایای تردد در سطح شهر استفاده میکنند، در حالی که در چرخه حملونقل عمومی مشغول به کار نیستند. به گزارش مناقصهمزایده، محمدروشنی؛ […]
محمد روشنی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، با اشاره به نظارت هوشمند بر تاکسیها، اظهار کرد: متأسفانه سالهاست که برخی از تاکسیها در زنجیره حملونقل شهر تهران نیستند، اما از سهمیه سوخت، طرح ترافیک و مزایای تردد در سطح شهر استفاده میکنند، در حالی که در چرخه حملونقل عمومی مشغول به کار نیستند. به گزارش مناقصهمزایده، محمدروشنی؛ افزود: برخورد با این تاکسیها نیازمند هوشمندسازی است و تا زمانی که نظارت وجود نداشته باشد، شناسایی این تاکسیها و وارد کردن آنها به چرخه حملونقل بسیار مشکل است. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، به هوشمند نشدن سامانههای تاکسیرانی در تهران اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه در این سالها تاکسیرانی هوشمند نشده و در نتیجه نظارت هم به صورت هوشمند انجام نشده است. ما به صورت میدانی و فیزیکی نظارت داریم و بر همین اساس شهردار تهران تأکید دارد که هوشمندسازی تاکسیها در اولویت قرار گیرد.
مهلت یک هفتهای به صاحبان تاکسیهای بلااستفاده
روشنی؛ با بیان اینکه هوشمندسازی تاکسیها در سه ماهه اول پاییز انجام خواهد شد، تصریح کرد: طی هفتهای که گذشت دو هزار تاکسی را شناسایی کردیم و اسامی و پلاک آنها را برای پلیس راهور ارسال خواهیم کرد و به صاحبان این تاکسیها هشدار دادهایم که پلاک آنها فکپلاک میشود و سهمیه سوخت و طرح ترافیک آنها باطل و تاکسی به افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد، در نتیجه صاحبان این تاکسیها یک هفته مهلت دارند تا خود را معرفی کنند و وارد خطوط تاکسیرانی شوند. وی ادامه داد: آقای زاکانی گفتند، تبلیغات تاکسیها را حتماً پیگیری میکنند تا انجام شود و بر اجرای آن مصمم هستند و با سردار هادیانفر صحبت خواهند کرد، چرا که سبد معیشتی رانندگان تاکسی را قوی میکند و قول دادند این کار را حتماً انجام خواهند داد.
۲۵ هزار تاکسی مجهز به بارکد پرداخت آنلاین شدند
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، تأکید کرد: در نشست با شهردار تفاهمنامه نوسازی ناوگان تاکسیرانی به مبلغ ۹۰۰ میلیارد برای نوسازی ۹ تا ۱۰ هزار تاکسی بررسی شد که بودجه آن را شهرداری باید تأمین میکرد و شهردار تهران دستور پرداخت آن را اعلام کرد. روشنی؛ درخصوص پرداخت آنلاین کرایه تاکسی نیز، گفت: تا امروز نزدیک به ۲۵ هزار تاکسی مجهز به بارکد پرداخت آنلاین شدند. این کار در تاکسیهای خطی انجام شده و در تاکسیهای گردشی هنوز شروع نشده است. وی در واکنش به افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در برخی خطوط نیز، اظهار کرد: هر کجا و هر خطی که در آن کرایه بیش از نرخ مصوب دریافت شود با اعلام شهروندان بررسی و با حضور بازرسهای سازمان تاکسیرانی پیگیری خواهد شد و رانندگان نباید کرایهها را خودسرانه بالا ببرند. روشنی؛ ادامه داد: ما ۸۰ هزار تاکسی در تهران داریم که این مسأله با توجه به گستردگی ناوگان رخ میدهد، اما حتماً با آن برخورد میکنیم و در کمیته انضباطی مطرح و برخورد خواهد شد. در یک مورد رانندهای را شش ماه تعلیق کردیم و رانندگان نباید بیشتر از نرخ مصوب از مسافران کرایه دریافت کنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.