اعطای ۳ میلیارد تومان خدمات بلاعوض در حوزه استاندارد از سوی صندوق نوآوری در سال ۹۹

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: در سال ۹۸، مبلغ ۵۶۸ میلیون تومان و در سال ۹۹، سه میلیارد تومان خدمات بلاعوض در حوزه استاندارد به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطاء کردیم. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی، سیاوش ملکی‌فر؛ در دومین همایش «تبیین نقش استاندارد در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان» خدمات […]

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: در سال ۹۸، مبلغ ۵۶۸ میلیون تومان و در سال ۹۹، سه میلیارد تومان خدمات بلاعوض در حوزه استاندارد به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطاء کردیم. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی، سیاوش ملکی‌فر؛ در دومین همایش «تبیین نقش استاندارد در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان» خدمات صندوق نوآوری را شامل تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی اعلام کرد و گفت: خدمات تسهیلات شامل تسهیلات قرض‌الحسنه و کم‌بهره براساس طرح دانش‌بنیان و وضعیت مالی شرکت، خدمات ضمانت‌نامه شامل ضمانت‌نامه‌های پیمان(مبتنی بر قرارداد)، سرمایه‌گذاری شامل سرمایه‌گذاری غیرمستقیم از طریق صندوق‌های عامل و خدمات توانمندسازی نیز شامل پرداخت ۷۰ تا ۹۰ درصد هزینه‌ها از جمله شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و اخذ تأییدیه‌ها و استاندارد‌ها به صورت بلاعوض در راستای تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان است. وی افزود: خدمات توانمندسازی صندوق نوآوری در حوزه استاندارد نیز شامل مشاوره، آموزش، حفاظت از مالکیت فکری، کمک هزینه تحقیق و توسعه، رویداد و شبکه‌سازی و توسعه بازار(نمایشگاه‌های داخلی و خارجی) است. معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، در ادامه به خدمات مشاوره‌ای این صندوق به شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز کمک به آن‌ها برای اخذ استاندارد‌ها و مجوز‌ها اشاره کرد و گفت: مشاوره و اخذ استانداردهای صادراتی، مشاوره و تمدید استانداردهای صادراتی، مشاوره و اخذ استانداردهای سیستم‌های مدیریتی، مشاوره و تمدید استانداردهای مدیریتی، مشاوره و اخذ تأییدیه‌های ملی، مشاوره و تمدید تأییدیه‌های ملی، خدمات آزمایشگاهی و تدوین استاندارد از محورهای خدمات صندوق در حوزه استاندارد است. ملکی‌فر؛ ادامه داد: در سال ۹۸، مبلغ ۵۶۸ میلیون تومان و در سال ۹۹ مبلغ سه میلیارد تومان خدمات بلاعوض در حوزه استاندارد به دانش‌بنیان‌‌ها اعطاء کردیم. درخواست‌های ثبت شده در این حوزه در سال ۹۸ شامل ۱۱۵ استاندارد سیستم‌های مدیریتی، ۵۳ مورد استانداردهای صادراتی و ۶۶ استاندارد و تأییدیه‌ ملی بود که این رقم در سال ۹۹ در حوزه استانداردهای سیستم‌های مدیریتی به ۳۵۸ مورد، در حوزه استانداردهای صادراتی به ۶۶ مورد و در حوزه استاندارد‌ها و تأییدیه‌های ملی به ۱۷۱ مورد افزایش یافت. وی با بیان اینکه صندوق نوآوری سال گذشته ۷۰ ساعت وبینار و نشست ترویجی در حوزه استاندارد برگزار کرد، گفت: این نشست‌‌ها با محوریت آشنایی با فرآیند اخذ گواهینامه افتا، آشنایی با استانداردهای امنیت محصولات فناوری اطلاعات، آشنایی با استانداردهای هوش‌مصنوعی، آشنایی با گواهینامه‌های صادراتی حوزه‌های نفت، گاز، برق، الکترونیک و تجهیزات پزشکی و همکاری با آزمایشگاه‌های دارای تأیید صلاحیت ۱۷۰۲۵ برگزار شد.

۹۶ شرکت دانش‌بنیان موفق به اخذ گواهینامه‌های انطباق محصول شده‌اند

در ادامه این همایش نیز پیمان صالحی؛ معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی‌ و فناوری ریاستجمهوری گفت: در حال‌حاضر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به ۶۳۴۴ شرکت رسیده است و این شرکت‌ها برای حضور در بازارهای ملی و بین‌المللی نیاز به اخذ استاندارد‌ها و مجوز‌ها دارند که تاکنون با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران تعداد ۹۶ شرکت موفق به اخذ گواهینامه‌های انطباق محصول شده‌اند.