رئیس سازمان راهداری اعلام کرد تسهیلات متعدد برای نوسازی ناوگان جادهای رئیس سازمان راهداری، اعلام کرد: تسهیلات مختلفی برای بازسازی و نوسازی ناوگان حملونقل عمومی در نظر گرفتهایم و امیدواریم هرچه سریعتر کامیونهای وارداتی رسوبی در گمرک ترخیص شوند. داریوش امانی؛ در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: نوسازی ناوگان به مسائل مختلفی برمیگردد و در […]
رئیس سازمان راهداری اعلام کرد
تسهیلات متعدد برای نوسازی ناوگان جادهای
رئیس سازمان راهداری، اعلام کرد: تسهیلات مختلفی برای بازسازی و نوسازی ناوگان حملونقل عمومی در نظر گرفتهایم و امیدواریم هرچه سریعتر کامیونهای وارداتی رسوبی در گمرک ترخیص شوند. داریوش امانی؛ در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: نوسازی ناوگان به مسائل مختلفی برمیگردد و در همه حوزههای سواری، مینیبوس، اتوبوس و کامیون باید مورد توجه قرار گیرد و همه دستگاهها با یکدیگر همکاری کنند اما وقتی به عنوان مثال همچنان خودروهای سواری مانند پیکان و رنو در حال فعالیت هستند و آنها را در جادهها مشاهده میکنید این نشان میدهد که قدرت خرید خانوار ایرانی پایین است و به اقتصاد بر میگردد چرا که اگر این نبود میتوانستیم بعد از حدود ۱۰ سال یک خودرو را در ناوگان حملونقل عمومی فرسوده اعلام کنیم و وقتی خودرویی به آن سن رسید تردد آن را ممنوع کنیم. این در حالی است که در شرایط کنونی دخل و خرج مردم با هم نمیخواند و نمیتوان این کار را بهراحتی انجام داد. وی اضافه کرد: بنابراین دولت باید تسهیلاتی دراین زمینه ایجاد کند و اعتبارات سازمان راهداری نیز دراین زمینه محدود است. چرا که پاسخگوی این حجم از فرسودگی ناوگان نیست. رئیس سازمان راهداری درباره و آخرین وضعیت ناوگان فرسوده حملونقل عمومی و برنامههای نوسازی آن اعلام کرد: در حالحاضر ۵۵ هزار دستگاه کامیون با عمر بالای ۴۰ سال داریم که فرسوده هستند بنابراین برای نوسازی ناوگان از طریق تولیدات داخلی با ایران خودرو دیزل قرار داد ساخت ۱۰۰۰ دستگاه و با اسکانیا قرار داد ساخت ۵۰۰۰ دستگاه کامیون را امضاء کردهایم و تسهیلات هشت درصدی ارزان قیمت را براساس ظرفیت پیشبینی شده در ماده ۳۰ قانون احکام دائمی در نظر گرفتهایم. وی ادامه داد: همچنین اجازه دادهایم تا کامیون زیر سه سال کارکرد بتواند وارد کشور شود و براین اساس تاکنون ۶۰۰۰ دستگاه کامیون ثبت سفارش شده و حدود ۳۰۰۰ دستگاه در گمرکهای کشور هستند و اگر ترخیص شوند میتواند کمک بسیاری در زمینه نوسازی ناوگان کند. رئیس سازمان راهداری اظهار کرد: البته برای بخشی از ناوگان حملونقل عمومی نیز میتوانیم به دنبال بازسازی آن باشیم چرا که با توجه به تحریمها و افزایش قیمت خودرو به عنوان مثال خرید یک اتوبوس ویایپی بیش از پنج میلیارد تمام میشود و بسیاری از رانندگان نمیتوانند این هزینه سنگین را متحمل شوند در این راستا تسهیلات ارزانقیمتی با استفاده از تبصره ۱۸ جهت بازسازی ناوگان درنظر گرفتهایم که این وامهای ارزانقیمت برای اورهال کردن به بازسازی وسایل حملونقل عمومی مانند اتوبوس میتواند استفاده شود. به گفته وی، اورهال و بازسازی یک دستگاه اتوبوس بین ۵۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان هزینه دارد بنابراین با هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه کشور تسهیلات ارزانقیمتی در اختیار رانندگان قرار میدهیم تا بتوانند ناوگان خود را اورهال کنند چرا که اگر به عنوان مثال یک اتوبوس به صورت کامل اورهال و بازسازی شود پنج سال از عمر آن کاهش پیدا خواهد کرد. وی با اشاره به این که نوسازی سواریهای کرایه پلاک عمومی را از عید امسال آغاز کردهایم اظهار کرد: در حالحاضر تسهیلات مختلفی برای نوسازی و بازسازی ناوگان حملونقل عمومی درنظر گرفتهایم که اگر بتوانیم سالانه ۱۰ هزار ناوگان را نوسازی کنیم طی بازهزمانی مشخص میتوانیم سن ناوگان حملونقل عمومی را از ۲۰ سال به ۱۵ سال کاهش دهیم. همچنین نوسازی مینیبوس در دستور کار ما قرار دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.