فروش جهانی رایانه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به دلیل کمبود قطعات و موانع لجستیکی با کُندترین نرخ از شروع پاندمی تاکنون رشد کرد. به گزارش ایتنا، فروش جهانی رایانههای رومیزی، نوت بوک و ورک استیشن در سه ماهه سوم سال میلادی جاری ۳٫۹ درصد رشد کرد و به ۸۶٫۷ میلیون دستگاه در مقایسه […]
فروش جهانی رایانه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به دلیل کمبود قطعات و موانع لجستیکی با کُندترین نرخ از شروع پاندمی تاکنون رشد کرد. به گزارش ایتنا، فروش جهانی رایانههای رومیزی، نوت بوک و ورک استیشن در سه ماهه سوم سال میلادی جاری ۳٫۹ درصد رشد کرد و به ۸۶٫۷ میلیون دستگاه در مقایسه با ۸۳٫۴میلیون دستگاه در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ رسید. شرکت تحقیقاتی IDC اعلام کرد بازار آمریکا برای نخستینبار از سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ که پاندمی ویروس کرونا شیوع یافت، رشد منفی پیدا کرد و میزان فروش در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به میزان ۷٫۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت. بزرگترین فروشنده رایانه شخصی در سه ماهه سوم امسال لنوو بود که نرخ رشد ۳.۱ درصدی بر مبنای سالانه داشت و ۱۹٫۷۷۳ میلیون دستگاه رایانه فروخت. پس از آن شرکت HP با فروش ۱۷٫۵۹۵ میلیون دستگاه رایانه در رتبه دوم قرار گرفت با این همه فروش این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵٫۸ درصد رشد منفی داشت. فروش دل تکنولوژیز با کمک رشد بازارهای در حال توسعه، حدود ۲۷ درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش را در میان پنج فروشنده بزرگ رایانه شخصی داشت و این شرکت در رتبه سوم قرار گرفت. اپل که یکی از منعطفترین زنجیرههای تأمین را دارد، فروشش بر مبنای سالانه ۱۰ درصد رشد کرد و این شرکت را در رتبه چهارم پنج فروشنده بزرگ رایانه شخصی قرار دارد. ایسوز با فروش ۶٫۰۲۸ میلیون دستگاه در رتبه پنجم قرار گرفت. فروش این شرکت بر مبنای سالانه ۳٫۶ درصد رشد داشت. شیوع پاندمی به فراگیر شدن دورکاری و تحصیل از راه دور منجر شد و در نتیجه تقاضا برای محصولات الکترونیکی را افزایش داد و فروش هر سه ماهه تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ رشد دو رقمی را تجربه کرد و کمبود قطعات را تشدید کرد و تأمین سفارشها و افزایش ظرفیت را با مشکل روبهرو ساخت. براساس گزارش بلومبرگ، جیتش اوربانی، مدیر تحقیقات دنبالکنندههای موبایل و دستگاه مصرفی در شرکت IDC در این باره گفت: صنعت رایانه شخصی همچنان با چالشهای عرضه و لجستیک درگیر است و متأسفانه این مسائل در ماههای اخیر بهبود چندانی نداشتهاند. بعضی از فروشندگان اولویت فروش در بازارهای مختلف بازبینی کردهاند و به بازارهای نوظهور اجازه دادهاند رشدشان را حفظ کنند در حالی که نرخ رشد بازارهای توسعه یافته آهسته شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.