فعالیت‌های فضایی ایران محرمانه می‌شوند

فعالیت‌های فضایی ایران محرمانه می‌شوند رییس مرکز ملی فضایی معاونت علمی و فن‌آوری گفت: فعالیت‌های فضایی به دلیل محرمانه و جهت‌دار شدن، کم‌تر اطلاع‌رسانی می‌شود. به گزارش مهر، منوچهرمنطقی با بیان این‌که در سال‌های اخیر فعالیت‌ها در حوزه هوافضا عمیق‌تر شده است، گفت: اخیراً شنیده می‌شود که فعالیت‌های فضایی کاهش یافته یا کمرنگ شده است، […]

فعالیت‌های فضایی ایران محرمانه می‌شوند

رییس مرکز ملی فضایی معاونت علمی و فن‌آوری گفت: فعالیت‌های فضایی به دلیل محرمانه و جهت‌دار شدن، کم‌تر اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش مهر، منوچهرمنطقی با بیان این‌که در سال‌های اخیر فعالیت‌ها در حوزه هوافضا عمیق‌تر شده است، گفت: اخیراً شنیده می‌شود که فعالیت‌های فضایی کاهش یافته یا کمرنگ شده است، درحالی‌که این فعالیت‌ها به صورت جدی ادامه دارد.

وی افزود: تنها اتفاقی که افتاده، کم‌تر شدن اطلاع‌رسانی‌‌ها در این زمینه است که دلیل اصلی این موضوع، محرمانه، جهت‌دار و هدف دار شدن فعالیت‌های حوزه هوا و فضا و نیز بعضی از حساسیت‌های بین‌المللی بوده است؛ این موضوع بیش‌تر در حوزه پرتابگر ماهواره‌ها دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: ترجیح می‌دهیم پس از به نتیجه رسیدن طرح‌ها در این حوزه‌ها اقدام به انتشار موضوع کنیم.

 

رییس مرکز ملی فضایی معاونت علمی بیان کرد: در اقدامات فعلی سعی کرده‌ایم طیف وسیعی از کاربردهای ماهواره را با به‌کارگیری نتایج عملی و استفاده از فضا آشنا کنیم. سیاست ما بر این است تا زمانیکه به نتیجه نرسیم آن موضوع را اطلاع‌رسانی نکنیم.