براساس یافتههای جیدیپاور با اینکه روزبهروز فناوریهای جدید در خودروها به کار میروند، مردم حتی نیمی از آنها را مورد استفاده قرار نمیدهند. به گزارش مناقصهمزایده، مطالعه شاخص تجربه فناوری Tech Experience Index (TXI) سال ۲۰۲۱ نشان میدهد در سه ماهه اول مالکیت خودرو، کمتر از نیمی از مالکان خودروی جدید از فناوریهای داخل خودرو […]
براساس یافتههای جیدیپاور با اینکه روزبهروز فناوریهای جدید در خودروها به کار میروند، مردم حتی نیمی از آنها را مورد استفاده قرار نمیدهند. به گزارش مناقصهمزایده، مطالعه شاخص تجربه فناوری Tech Experience Index (TXI) سال ۲۰۲۱ نشان میدهد در سه ماهه اول مالکیت خودرو، کمتر از نیمی از مالکان خودروی جدید از فناوریهای داخل خودرو بهره میگیرند. بیش از ۶۰ درصد از مالکان خودروهای نو از بخش بازار دیجیتال digital marketplaces اصلاً استفاده نمیکنند. این فناوری به صاحبان خودرو این امکان را میدهد که هر آیتمی که دوست دارند، سفارش بدهند و برای مثال از فروشگاه سر محل خود دریافت کنند. اما هیچ کس از این امکان بسیار مفید هرگز استفاده نکرده است.۵۱ درصد هم گفتهاند هرگز چنین نیازی را حس نکردهاند. یک فناوری دیگر تحت عنوان ارتباط راننده/سرنشین وجود دارد که ۵۲ درصد از مالکان خودرو اصلاً از وجود آن خبر ندارند.۴۰ درصد هم گفتهاند چنین نیازی ندارند. خیلی از مردم از دوربین و سامانههای کمک به راننده استفاده میکنند. نظرسنجیها نشان میدهد اگر مالک خودرو از یکی از این فناوریها خوشش بیاید در خرید خودروی بعدی اثر دارد و میپرسد که آیا خودروی جدید این فناوری را دارد یا نه. برای مثال کسانی که کروز کنترل وفقپذیر عادت میکنند، در خرید خودروی بعدی میپرسند این سامانه را دارد یا نه. در صورتی که خودروسازان نظرسنجی درستی انجام دهند به خوبی میتوانند تشخیص دهند که مشتریان از آنها چه انتظاری دارند و به این ترتیب میتوانند از فناوریهای بیفایده پرهیز کنند و در عوض هزینهها را صرف سامانههایی کنند که طرفداران بیشتری دارد. جیدیپاور به عنوان یکی از شرکتهای بینالمللی نظرسنجی و پژوهش، دادههای زیادی در مورد نظرات مردم به ویژه سود و زیان آنها به خاطر عدم استفاده صحیح از آپشنها گردآوری کرده است. «شاخص تجربه فناوری» که در جیدیپاور اندازهگیری میشود، نشان میدهد تا چه حد استفاده صحیح از فناوریها، سامانهها و آپشنها میتواند در راستای رضایت مشتری و فروش بهتر باشد. هر چقدر بین خواست واقعی مشتری و تولیدات خودروسازان فاصله کمتری باشد، سودآوری شرکت هم بالاتر است. یکی از موارد مهم در فناوریها و سامانههای جدید، موضوع حق اشتراک است که باعث ناخرسندی خیلی از مشتریان میشود. مردم دوست ندارند بابت آپشنها، سامانهها یا فناوریهایی که استفاده نمیکنند، حق اشتراک بپردازند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.