افشای اموال و دارایی‌های مردم ممنوع!

                 حرف‌های خودی و بی‌خودی افشای اموال و دارایی‌های مردم ممنوع!    براساس شنیده‌ها، قرار است به‌زودی طرحی شش‌فوریتی به تأیید و تصویب و ابلاغ برسد که براساس این طرح که البته آن موقع قانون شده است، احدی از آحاد این سرزمین، حق افشاء و اعلام اموال و دارایی‌های مردم را نداشته و در صورتی […]

                 حرف‌های خودی و بی‌خودی

افشای اموال و دارایی‌های مردم ممنوع!

   براساس شنیده‌ها، قرار است به‌زودی طرحی شش‌فوریتی به تأیید و تصویب و ابلاغ برسد که براساس این طرح که البته آن موقع قانون شده است، احدی از آحاد این سرزمین، حق افشاء و اعلام اموال و دارایی‌های مردم را نداشته و در صورتی که به این عمل مجرمانه اقدام نماید و طرف مقابل از ایشان شکایت نماید، فرد خاطی به مجازات محکوم شده و اموال و دارایی‌هایش به‌نفع طرف مقابل ضبط می‌گردد!

بعله! اینجوریاست، نمی‌شود که همین‌طور کیلویی و کتره‌ای، آبروی مردم بینوا و با سیلی صورت سرخ کرده را ببرید و لابد به ریش ایشان هم بخندید و آب از آب تکان نخورد! حاشا و کلا، وقتی خلق‌ا… با هزار بدبختی و ظاهرفریبی و نخوردن و گرد خوابیدن و آهسته رفتن و آهسته آمدن، تمام تلاش خود را به کار می‌برند تا کسی متوجه نشود که از دار دنیا آه ندارند و در هفت آسمان یک ستاره و در هفت شهر عشق یک متر زمین هم به نام ایشان نیست، بعد یک نفر پیدا شود آبرویی که چندین و چند سال برای جمع‌آوری‌‌اش خون‌دل خورده شده است را به یکباره به فنا دهد و آب از آب تکان نخورد، خیر این خبر‌ها نیست!

  چطور می‌شود که مسؤولین می‌توانند برای خودشان قانون وضع کنند که احدالناسی حق اعلام و افشای دارایی‌های ایشان را ندارد ولی به مردم که رسید آسمان تپید؟ دیدید که نتپید و با درایت و هوشمندی مسؤولان شفاف و آینه‌ای! این قانون برای مردم هم تسری پیدا کرد و همان‌طور که افشای اندک سرمایه و چندتا خودرو و یک بغل سهام و احیاناً چند متر پایین و بالا و شمال و جنوب زمین و ملک و بسته‌های کاغذی و ایضاً کد دیجیتال ارزهای ینگه دنیا برای روز مبادا و از همین دست چرک‌های کف دست و مصیبت‌های عظمای مسؤولین، نباید و نشاید که افشاء و اعلام شود، حقوق بخور نمیر و نان خشک به جهت سق زدن و چهارتا تخم‌مرغ ته یخچال و نیم‌کیلو دنبه فرد اعلاء و ایضاء گلیم و مبلمان یادگار عهد شباب و رنگ و رخ زرد فرزندان و خانه پُرش لگن عهد بوق و دو ریال رهن در دست صاحبخانه و هیچ چیز دیگری که متعلق به مردم هست نیز نباید اعلام و افشاء شود!

احسنت به این یگانگی و مساوات، مرحبا به این عدالت و شفافیت و همراهی و همدلی، تا کور شود هرآنکه نتواند دید.

به هرحال وظیفه هوشنگ‌خانی خود می‌دانیم که مراتب تقدیر و تشکر خود را از مسؤولین دلسوز و حواس‌جمع و بچه‌زرنگ اعلام و ابراز کرده و از اینکه نگذاشتند آبروی مردم تاراج شود و با هوشمندی بی‌بدیل خود جلو سوءاستفاده دشمنان و فرصت‌طلبان را گرفتند، اعلام نمایم و برای ایشان در ادامه این مسیر و دستیابی به موفقیت‌های روزافزون، آرزوهای شیرین و دست‌نیافتنی بنمایم، هرچند این عزیزان کارهایی کرده‌اند کارستان، از آن طرح شفافیت آراء گرفته تا صیانت از دست رفته تا آن مُهر تأیید بر محرمانه بودن مایملک و دارایی‌ها، یک از یک بهتر و بهت‌آورتر! و به نظر می‌رسد کار نکرده و قانون تصویب نکرده‌ای باقی نگذاشته باشند… .

   

                               هوشنگ‌خان