دبیر انجمن کشتیرانی ورود کشتیهای ایران به بنادر چین ممنوع نیست دبیر انجمن کشتیرانی، با بیان اینکه ورود کشتیهای ایران به بنادر کشور چین ممنوع نیست، گفت: ایران در چین بنادر اختصاصی برای پهلوگیری و تخلیه بار دارد. مسعود پلمه؛ در گفتوگو با تسنیم، درخصوص اظهارات مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ممنوعیت ورود […]
دبیر انجمن کشتیرانی
ورود کشتیهای ایران به بنادر چین ممنوع نیست
دبیر انجمن کشتیرانی، با بیان اینکه ورود کشتیهای ایران به بنادر کشور چین ممنوع نیست، گفت: ایران در چین بنادر اختصاصی برای پهلوگیری و تخلیه بار دارد. مسعود پلمه؛ در گفتوگو با تسنیم، درخصوص اظهارات مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ممنوعیت ورود کشتیهای این شرکت به بنادر چین اظهار کرد: مطلبی که مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درباره ممنوعیت ورود کشتیهای این شرکت به چین چون دارای برداشتهای غیرحرفهای بوده است اینگونه تصور شده که ما امکان تردد به بنادر چین را نداریم. دبیر انجمن کشتیرانی، با بیان اینکه این برداشت اشتباه است، ادامه داد: تعدادی از بنادر در چین هستند که به لحاظ فنی با توجه به اینکه این بنادر پورت اپراتورهای بینالمللی دارند که هر کدام از این مباحث متفاوت است، اجازه پهلوگیری در شرایط مشخص را به برخی شناورهایی نمیدهد. وی با تأکید بر اینکه در چین بنادر اختصاصی در اختیار ایران قرار دادهاند تا کشتیهای ما آنجا پهلوگیری کرده و بار خود را تخلیه کنند، افزود: اگر ما مفروض را بر این بگذاریم که باید به یک بندر مشخص میرفتیم و دیگر به آن بندر نمیتوانیم برویم چون تحریم شدهایم این میتواند درست باشد. دبیر انجمن کشتیرانی، با اشاره به اینکه مأموریت اصلی ما ارسال بار از کشور چین و دریافت بار از این کشور است، گفت: در نتیجه وقتی قابلیت بارگیری از هر یک از بنادر چین را داشته باشیم به این مفهوم است که مشکلی در مبادلات تجاری و حملونقل دریایی با چین نداریم. پلمه؛ درباره مشکل فنی نیز، توضیح داد: بخشی از مشکلات فنی به بندر برمیگردد و قسمت دیگری نیز گاهی به کشتی برمیگردد. اسکله باید قابلیتهایی داشته باشد تا کشتیها را پهلو بدهد. وی ادامه داد: بهطور قطع وقتی اسکله توانمندی دارد کشتی با ۲۳ هزار TEU کانتینر پهلو دهد هیچوقت برای ظرفیتهای پایینتر ظرفیت خودش را اشغال نمیکند چراکه به دنبال منابع درآمدی بیشتری است. دبیر انجمن کشتیرانی، اضافه کرد: کشتیهای ایرانی ظرفیت پایینتری دارند و در نتیجه بندر و اسکله مشخص ترجیح میدهد به سمت کشتیها با ظرفیتهای بالاتر میرود. وی بیان کرد: محتمل است برخی از پورت اپراتورها چون یک هلدینگ بینالمللی تلقی میشوند و صاحبان سهام آنها از سایر کشورها هستند و ممکن است به دلیل مراودات تجاری با ایران دچار مشکلات تحریمی شوند، ملاحظاتی را اعمال کنند. دبیر انجمن کشتیرانی، تأکید کرد: مفروض این است اگر یک بندر هدف اصلی بوده، بله درست است الان اجازه نمیدهند. اما اگر کشور چین مخاطب باشد هیچ مشکلی برای تردد کشتیهای ایران به بنادر این کشور نداریم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.