انصراف پزشکان از کار در زندان ها

انصراف پزشکان از کار در زندان ها رییس سازمان زندان‌‌ها با اشاره به کاهش تمایل پزشکان به‌کار در زندان‌‌ها گفت: وزارت بهداشت باید زندان‌‌ها را همچون نقاط محروم دانسته و خدمات را به داخل زندان تسری دهد. اصغر جهانگیر در گفت‌و‌گو با مهر در خصوص نگرانی‌های اخیر وزیر بهداشت در خصوص وضع بهداشت و درمان […]

انصراف پزشکان از کار در زندان ها

رییس سازمان زندان‌‌ها با اشاره به کاهش تمایل پزشکان به‌کار در زندان‌‌ها گفت: وزارت بهداشت باید زندان‌‌ها را همچون نقاط محروم دانسته و خدمات را به داخل زندان تسری دهد.

اصغر جهانگیر در گفت‌و‌گو با مهر در خصوص نگرانی‌های اخیر وزیر بهداشت در خصوص وضع بهداشت و درمان زندان‌‌ها گفت: این نگرانی را هم ما نسبت به مجموعه بهداشت و درمان کشور داریم چرا که متعلق به همه افراد است.

وی افزود: باید برای زندان‌‌ها یک محیط بهداشتی در نظر گرفته شود و خدماتی که در بیرون از زندان‌‌ها به مردم ارایه می‌شود به زندانیان هم داده شود.

رییس سازمان زندان‌‌ها با تأکید بر ضرورت همکاری دولت در این خصوص گفت: انتظار داریم مجموعه دولت به ویژه وزارت بهداشت طبق قول‌‌ها و وعده‌هایی که داده‌اند، یاری کرده و به مسایل بهداشت و درمان زندان‌‌ها توجه کنند.

جهانگیر به بازدیدهای سال گذشته و اخیر وزیر بهداشت از زندان‌‌ها اشاره و تصریح کرد: امیدوارم وزیر به قول‌های مساعدی که داده است، عمل کند تا نگرانی‌های ما و وزارت بهداشت رفع شود.

رییس سازمان زندان‌‌ها با بیان این‌که پزشکان تمایلی به حضور در زندان‌‌ها ندارند، گفت: ریزش پزشک در زندان‌‌ها می‌تواند خطرساز باشد و مشکلات جدی را به همراه بیاورد.

وی افزود: از دولت خواسته‌ایم و طرح داده‌ایم که طرح پزشک خانواده را نیز به داخل زندان تسری دهد و زندان‌‌ها را هم مانند مناطق محروم در نظر گرفته و پزشکانی را که در زندان‌‌ها فعالیت دارند، همچون سایر پزشکان شرکت کننده در طرح پزشک خانواده بداند.

 

جهانگیر تصریح کرد: در حال حاضر دولت با این پیشنهاد مخالفت کرده و اعلام کرده است که فعلاً این امکان و اعتبار وجود ندارد با این حال امیدواریم دولت مساعدت‌های لازم را در این خصوص داشته باشد.